Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Lucasskrk
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2019, 22:25
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Kraków

Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: Lucasskrk »

Witam pisze z zapytaniem i radami co zrobić by miniak odpalił. Mianowicie kręci a nie zapala, iskra na każdej świecy jest, gaźnik sprawdzony zalany olejem wstępnie ustawiony do odpalenia . Spec który przeglądał gaźnik starszy pan stwierdził że sprężynka tłoczyska jest rozciągnięta i krzywa . Lecz nie wydaje mi się żeby to miało, aż tak wielki wpływ na zapalanie i prace silnika . Dodam tyle że na plaku i na holu nie pali. Proszę o wskazówki bądź osobę która by mogła pomóc z diagnostyką i naprawą. Jestem z Krakowa .
Załączniki
670A0F20-F1D7-4F8B-9A42-5534FCDA8994.jpeg
670A0F20-F1D7-4F8B-9A42-5534FCDA8994.jpeg (145.66 KiB) Przejrzano 339 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: flapjck1 »

kupiles tego surf blue ze srebrnym dachem?


jak nie pali na plaku to przyczyna nie jest w gazniku tylko w zaplonie, jesli iskre ogolnie masz to pewnie jest przestawiony aparat zaplonowy o 90/180*
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Lucasskrk
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2019, 22:25
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: Lucasskrk »

Iskra jest właśnie na każdej świecy a przewody zapłonowe na świecy jak i kopułce są dobrze podłączone .
Załączniki
A1F1F3CE-33E5-43B1-9F38-4DCA9EA7DE20.jpeg
A1F1F3CE-33E5-43B1-9F38-4DCA9EA7DE20.jpeg (320.38 KiB) Przejrzano 334 razy
F80700C6-BEF3-45E8-90F8-6478E0A0F742.jpeg
F80700C6-BEF3-45E8-90F8-6478E0A0F742.jpeg (349.22 KiB) Przejrzano 334 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: flapjck1 »

sproboj poprzekladac przewody miejscami na kopulce

masz kolejnosc 1342

teoretycznie zaczynasz w gornym prawym czopie, jesli nie gada, przesun kable WN oczko w lewo, i tak do skutku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: flapjck1 »

aha, widze na foto ze ktos zaznaczal przewody WN po swojemu, teoretycznie kolejnosc cylindrow liczy sie od strony rozrzadu ( czyli i chlodnicy )
palec aparatu zaplonowego kreci sie w lewo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Lucasskrk
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2019, 22:25
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: Lucasskrk »

Czyli próbować z tą kopułka obracać ? Dodam, że sprawdziłem w swoim drugim mini i jest identyczna kolejność podłączenia przewodów wn jak w tym o którym mowa w poście .
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: flapjck1 »

tak wiem, ale zdarzaja sie aparaty zaplonowe z nabitym odwrotnie kowadelkiem, to raz

a dwa aparat zaplonowy napedza walek zebaty ktory mozna wlozyc na wiele sposobow :)

na twoim miejscu nie krecilbym aparatem tylko przekladal przewody
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Lucasskrk
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2019, 22:25
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: Lucasskrk »

Ok, sprawdzę rano i dam znać . ;)
Lucasskrk
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2019, 22:25
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: Lucasskrk »

Przewody pozamieniane na każdą stronę , nowa kopułka i dalej nie zapala. Wszystkie bezpieczniki ok/ sprawdzone . Pozostało mi już sprawdzić kompresje silnika .
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: lilek »

według mnie przestawiony wałek napędowy aparatu zapłonowego, stąd zgubiony punkt zapłonu.
Trzeba wyjąć aparat i wyciągnąć wałek napędowy, a następnie ustawić martwy górny punkt na 1 cylindrze godnie ze znakami na rozrządzie, założyć prawidłowo wałek napędowy aparatu zapłonowego i aparat zapłonowy ustawiając mniej więcej kąt zapłonu.
Dla pewności można jeszcze sprawdzić czy pompa podaje paliwo do gaźnika.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: flapjck1 »

Lucas, zadzwon do mnie 500050385 jak bedziesz przy miniaku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: flapjck1 »

Ale zanim zadzwonisz to się przygotuj:
Przekręć wał korbowy tak żeby znak na kole pasowym trafiał w ząbek z 0. Wyjmij aparat zapłonowy, pod nim masz napęd aparatu - on jest włożony w blok i napędzany wałkiem rozrządu. Ma w środku dziurę gwintowana - wkręć w nią najdłuższa śrubę/szpilke z gwintem 5/16 24 zwoje jaka masz, czasami ten napęd potrafi wypaść z łap i wpaść do skrzyni - ciężka sprawa wtedy :)
Ustawiasz ten napęd wg obrazka który wklejam.
Jeśli wszystko będzie Ok to jak włożysz aparat zapłonowy to palec będzie patrzył na godzinę 1-2. Wtedy już tylko może wymagać jakiegoś delikatnego ruszenia w te w wewte żeby zagadał
Załączniki
IMG_5108.PNG
(796.16 KiB) Pobrany 256 razy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Lucasskrk
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2019, 22:25
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: Lucasskrk »

Sprawdziłem kompresje na każdym z cylindrów jest po 12,5
Lucasskrk
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 08 sie 2019, 22:25
Posiadane auto: Mini
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: Lucasskrk »

Dodam, że pompa paliwa podaje paliwo i słychać ją. Aparatu zapłonowego jeszcze nie wyciągałem ale skoro tak radzicie to postaram się jutro przy tym zadziałać i zadzwonię do Ciebie flapjkc, dzięki chłopaki za zainteresowanie i próby pomocy - to się ceni ;)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z odpaleniem 1,3 na gaźniku hf44

Post autor: flapjck1 »

Ogarnales?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ