Mini Innocenti 1000 - 1974
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
eeee mi o takich zakupach co najmniej kilku wiadomo
wiec to wcale nie takie hardcore
wiec to wcale nie takie hardcore
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Beny
- Super użytkownik
- Posty: 2373
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
- Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
poza tym ... to oczekiwanie co właściwie przyjedzie i w jakim stanie
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Zawsze na części można rozebrać i trochę grosza odzyskać
Pozdrawiam,
Arti
Arti
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 mar 2008, 14:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: kraków
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Najczęściej sa dwie opcje:lilek pisze:Generalnie to albo macie więcej szczęścia niż rozumu albo duże jaja - odważna decyzja, ja raczej na taki rodzaj zakupu szczególnie w Italii bym się nie zdecydował, ale jak widać są tacy co mają szczęście
1. Kupujesz w ciemno i czekasz co Ci przyjedzie.
2. Zapinasz lawetę do auta (lub co gorsza wynajmujesz laweciarza), jedziesz na miejsce, ogladasz auto i najczęściej i tak go bierzesz, bo wycieczka na pusto w 2 strony do tanich nie należy (zwłaszcza wynajeta lawetą)
Wychodzi podobnie, z tym że przy pierwszej opcji masz emocje w oczekiwaniu, a w drugiej bonusem jest 2-3 dni w trasie (jeden mój weekendowy wyjazd po auto do Francji skończył się 3 tygodniowym klepaniem holownika i lawety w malutkiej wiosce w okolicy Clermand Ferrand...)
kierowca samochodu najpierw idze siku a potem myje ręce. Kierowca fiata najpierw myje ręce a potem idzie siku...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Tadzik, bo pojechales omega zemscilo sie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 mar 2008, 14:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: kraków
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Flap, ja tylko wspomniałem o tym przy okazji opisu 2 form zakupu auta za granicą .
Przygoda pod Clermand Ferrand była super
Przygoda pod Clermand Ferrand była super
kierowca samochodu najpierw idze siku a potem myje ręce. Kierowca fiata najpierw myje ręce a potem idzie siku...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Wierze ze wspominasz milo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Troche czasu minelo,ale Innocenti pierwszy raz od 1993 roku powrocilo na drogi.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Warto uzupełnić, że post Darka dotyczy Innocenti opisywanego w tym temacie od początku.
Nieco myląca może być informacja, że "pierwszy raz od 1993 roku powróciło na drogi"
Chodzi prawdopodobnie o to, że do 1993 roku samochód użytkowany był na drogach we Włoszech
a od tego czasu aż do chwili obecnej najpierw długo stał tam nieużywany, następnie został sprowadzony
do Polski, zmienił po raz kolejny właściciela i teraz po kilku latach, które zajęła jego renowacja, znów jest
w stanie pełnej sprawności, umożliwiającym przejście badania technicznego i dopuszczenie do ruchu na drogach.
Temat został niepotrzebnie dodatkowo "zamulony" dziesięcioma poprzedzającymi postami,
które nie mają związku z tematem.
Nieco myląca może być informacja, że "pierwszy raz od 1993 roku powróciło na drogi"
Chodzi prawdopodobnie o to, że do 1993 roku samochód użytkowany był na drogach we Włoszech
a od tego czasu aż do chwili obecnej najpierw długo stał tam nieużywany, następnie został sprowadzony
do Polski, zmienił po raz kolejny właściciela i teraz po kilku latach, które zajęła jego renowacja, znów jest
w stanie pełnej sprawności, umożliwiającym przejście badania technicznego i dopuszczenie do ruchu na drogach.
Temat został niepotrzebnie dodatkowo "zamulony" dziesięcioma poprzedzającymi postami,
które nie mają związku z tematem.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Renowacja Innocenti podzielona była na trzy etapy
Etap 1
Demontaż i odbudowa tylnego zawieszenia, naprawa i konserwacja tylnej części podłogi
przed zamontowaniem zawieszenia. Zamontowanie kompletnego tylnego zawieszenia.
Wymontowanie zespołu napędowego i układu wydechowego dla umożliwienia dostępu
do napraw blacharskich podłogi i przygotowania komory silnikowej do zamontowania
zespołu napędowego (po weryfikacji jego stanu i ewentualnej naprawie)
Etap 2
Naprawy blacharskie przedniej części podłogi, progów. Zabezpieczenie antykorozyjne
naprawianych fragmentów. Przygotowanie komory silnikowej oraz jej lakierowanie.
Naprawa przedniego zawieszenia, w tym : wymontowanie wózka, czyszczenie
i zabezpieczenie antykorozyjne. Wymiana osi wahaczy górnych, poduszek zawieszenia,
sworzni kulistych wahaczy, drążków reakcyjnych, amortyzatorów i odboi gumowych.
Zamontowanie wózka.
Etap 3
Remont zespołu napędowego, testowanie i wstępne docieranie na stanowisku.
Naprawa osprzętu, w tym : regeneracja gaźnika, aparatu zapłonowego, rozrusznika,
chłodnicy, siłownika sprzęgła.
Konwersja hamulców przednich z bębnów na tarcze dla 10"
Wymiana całego obwodu hydraulicznego hamulców. Nowa pompa dwustopniowa,
wszystkie przewody sztywne i elastyczne. Nowe zaciski, tarcze, klocki.
Nowe zwrotnice kpl, łożyska, przeguby napędowe zewnętrzne.
Nowe końcówki drążków kierowniczych.
Naprawa układu wydechowego
Zamontowanie i uruchomienie w samochodzie zespołu napędowego
Naprawa mechanizmu zewnętrznego zmiany biegów
Naprawa instalacji elektrycznej i oświetlenia zewnętrznego
Opis nie zawiera oczywiście wszystkich szczegółów, bo zajęło by to zbyt dużo miejsca.
Pierwszy i trzeci etap prac wykonany był w moim garażu, natomiast etap drugi w garażu Igora
W kolejnych postach ilustracje z 1 i 3 etapu.
Etap 1
Demontaż i odbudowa tylnego zawieszenia, naprawa i konserwacja tylnej części podłogi
przed zamontowaniem zawieszenia. Zamontowanie kompletnego tylnego zawieszenia.
Wymontowanie zespołu napędowego i układu wydechowego dla umożliwienia dostępu
do napraw blacharskich podłogi i przygotowania komory silnikowej do zamontowania
zespołu napędowego (po weryfikacji jego stanu i ewentualnej naprawie)
Etap 2
Naprawy blacharskie przedniej części podłogi, progów. Zabezpieczenie antykorozyjne
naprawianych fragmentów. Przygotowanie komory silnikowej oraz jej lakierowanie.
Naprawa przedniego zawieszenia, w tym : wymontowanie wózka, czyszczenie
i zabezpieczenie antykorozyjne. Wymiana osi wahaczy górnych, poduszek zawieszenia,
sworzni kulistych wahaczy, drążków reakcyjnych, amortyzatorów i odboi gumowych.
Zamontowanie wózka.
Etap 3
Remont zespołu napędowego, testowanie i wstępne docieranie na stanowisku.
Naprawa osprzętu, w tym : regeneracja gaźnika, aparatu zapłonowego, rozrusznika,
chłodnicy, siłownika sprzęgła.
Konwersja hamulców przednich z bębnów na tarcze dla 10"
Wymiana całego obwodu hydraulicznego hamulców. Nowa pompa dwustopniowa,
wszystkie przewody sztywne i elastyczne. Nowe zaciski, tarcze, klocki.
Nowe zwrotnice kpl, łożyska, przeguby napędowe zewnętrzne.
Nowe końcówki drążków kierowniczych.
Naprawa układu wydechowego
Zamontowanie i uruchomienie w samochodzie zespołu napędowego
Naprawa mechanizmu zewnętrznego zmiany biegów
Naprawa instalacji elektrycznej i oświetlenia zewnętrznego
Opis nie zawiera oczywiście wszystkich szczegółów, bo zajęło by to zbyt dużo miejsca.
Pierwszy i trzeci etap prac wykonany był w moim garażu, natomiast etap drugi w garażu Igora
W kolejnych postach ilustracje z 1 i 3 etapu.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Etap 1
Tylne zawieszenie
9879 wózek wymontowany z samochodu
1204 wózek tylny po naprawie w trakcie montażu elementów.
1344 wózek zamontowany do samochodu
Tylne zawieszenie
9879 wózek wymontowany z samochodu
1204 wózek tylny po naprawie w trakcie montażu elementów.
1344 wózek zamontowany do samochodu
- Załączniki
-
- 9879.jpg (141.55 KiB) Przejrzano 200 razy
-
- 1204.jpg (119.64 KiB) Przejrzano 200 razy
-
- 1344.jpg (99.32 KiB) Przejrzano 200 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Etap 3
Konwersja
2547 pompa hamulcowa i sprzęgłowa
2347 półoś napędowa A seria, wewnętrzny przegub krzyżakowy,
zwrotnica kpl z tarczą, przegubem napędowym zewnętrznym
i piastą.
2356A konwersja dla 10", zacisk dwutłokowy
Konwersja
2547 pompa hamulcowa i sprzęgłowa
2347 półoś napędowa A seria, wewnętrzny przegub krzyżakowy,
zwrotnica kpl z tarczą, przegubem napędowym zewnętrznym
i piastą.
2356A konwersja dla 10", zacisk dwutłokowy
- Załączniki
-
- 2547.jpg (124.81 KiB) Przejrzano 199 razy
-
- 2347.jpg (103.05 KiB) Przejrzano 199 razy
-
- 2356A.jpg (145.22 KiB) Przejrzano 199 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
Etap 3
Naprawa silnika
1998 głowica
2001 blok po demontażu głowicy
2126 blok po obróbkach, widoczne wprasowane nowe tuleje
cylindrowe
Naprawa silnika
1998 głowica
2001 blok po demontażu głowicy
2126 blok po obróbkach, widoczne wprasowane nowe tuleje
cylindrowe
- Załączniki
-
- 1998.jpg (147.78 KiB) Przejrzano 198 razy
-
- F2001.jpg (116.46 KiB) Przejrzano 198 razy
-
- 2126.jpg (149.93 KiB) Przejrzano 198 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
cd naprawa silnika
Elementy charakterystyczne dla A serii
3312 Rozrząd. Duże koło z dwoma rowkami w których umieszcza się
elastyczne pierścienie. Wyciszają pracę rozrządu i napinają łańcuch.
3336 Koło zamachowe i elementy sprzęgła typu Borg&Beck
3351 Koło zamachowe ze sprzęgłem
Elementy charakterystyczne dla A serii
3312 Rozrząd. Duże koło z dwoma rowkami w których umieszcza się
elastyczne pierścienie. Wyciszają pracę rozrządu i napinają łańcuch.
3336 Koło zamachowe i elementy sprzęgła typu Borg&Beck
3351 Koło zamachowe ze sprzęgłem
- Załączniki
-
- 3312.jpg (74.95 KiB) Przejrzano 196 razy
-
- 3336.jpg (68.33 KiB) Przejrzano 196 razy
-
- 3351.jpg (99.94 KiB) Przejrzano 196 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Innocenti 1000 - 1974
cd naprawa silnika
3414 głowica i zawory przygotowane do montażu
3420 blok przygotowany do zamontowania głowicy
3448 głowica 12G295, klawiatura typu A
3414 głowica i zawory przygotowane do montażu
3420 blok przygotowany do zamontowania głowicy
3448 głowica 12G295, klawiatura typu A
- Załączniki
-
- 3414.jpg (92 KiB) Przejrzano 195 razy
-
- 3420.jpg (93.19 KiB) Przejrzano 195 razy
-
- 3448.jpg (110.84 KiB) Przejrzano 195 razy