Witam
Właśnie wróciłem z przeglądu technicznego (niby zaliczony bez problemu ale...) zastanawia mnie jedna rzecz a mianowicie tzw. sprawność amortyzatorów.
W aucie mam wymienione większość rzeczy w zawieszeniu w tym nowe amortyzatory KYB GAS A JUST (przód i tył), nowe gruszki STRONG FLEX (przód i tył) zawieszenie regulowane, regulowane wahacze, regulowane drążki reakcyjne ... auto po pełnej geometrii fajnie się prowadzi. Zestaw ma przejechane +/- 800 km. Wyniki ze ścieżki: amortyzatory przód P:65% L:55% tył P:35% L:7% Opony Yokohama 165/60R12 z ciścieniem 2,1 bara. Tak jak pisałem samochód moim zdaniem dobrze się prowadzi. Niby OK ale to 7% nie daje mi spokoju.
PS. Załączam zdjęcie z widocznym prześwitem.
Sprawność amortyzatorów
Moderator: flapjck1
Sprawność amortyzatorów
- Załączniki
-
- MC.jpg (130.1 KiB) Przejrzano 204 razy
- minimaniak
- Klubowicz
- Posty: 1828
- Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
- Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sprawność amortyzatorów
Na zegarach podaje się także różnicę - może te 7% to ta właśnie różnica. Co do tych wartości 65 % itd to nigdy nie będzie 100% nawet jak na ścieżkę wjedzie super nówka auto.
Pozdrawiam Adam
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Re: Sprawność amortyzatorów
To był wynik tylnej osi osobno prawej i lewej strony. Diagnosta nie miał nigdy do czynienia z takim zawieszeniem (gruszki) i widząc praktycznie nowe elementy przymknął oko ale tak jak pisałem wyżej nie daje mi to spokoju. Może uszkodzony amortyzator? Ciekaw jestem jakie wartości Wasze klasyki na gruszkach pokazują na ścieżce.minimaniak pisze:Na zegarach podaje się także różnicę - może te 7% to ta właśnie różnica. Co do tych wartości 65 % itd to nigdy nie będzie 100% nawet jak na ścieżkę wjedzie super nówka auto.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Sprawność amortyzatorów
Test amortyzatorow na trzesaku jest g..o warty
Niczego nie daje
Ale dla Waszej informacji:
100% jest do osiągnięcia - trzeba mieć tylko stare wylane amortyzatory, musza być wylane tak bardzo żeby im się tloczyska zatarły
A skąd te różnice? Masz hilow?
Bo różnica jest stad ze auto nierówno stoi - jest mocno różne obciążenie na poszczególne koła
Ew masz zatarte wahacze na oskach
Niczego nie daje
Ale dla Waszej informacji:
100% jest do osiągnięcia - trzeba mieć tylko stare wylane amortyzatory, musza być wylane tak bardzo żeby im się tloczyska zatarły
A skąd te różnice? Masz hilow?
Bo różnica jest stad ze auto nierówno stoi - jest mocno różne obciążenie na poszczególne koła
Ew masz zatarte wahacze na oskach
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Sprawność amortyzatorów
Maszyna (trzęsak) często się myli przy utwardzonym zawieszeniu i lekkim tyle. W Fieście XR2 na nowych amortyzatorach i obniżonych nowych sprężynach z tyłu wyszło równo po ok.25% sprawności.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- artur_rat
- Swój Człowiek
- Posty: 253
- Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
- Posiadane auto: MINI 1300
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Sprawność amortyzatorów
Po pierwsze trzeba wyjaśnić jedna rzecz: takie badanie nie bada wcale sprawności amortyzatorów. Posługiwanie się terminem że jest to badanie amortyzatorów jest błędem.
Właściwe badanie amortyzatora można przeprowadzić tylko i wyłącznie po jego zdemontowaniu i na stanowisku "laboratoryjnym", wtedy określamy charakterystykę pracy amortyzatora.
Badanie o którym piszesz dotyczy badania całego samochodu i nie ma się nijak do sprawności amortyzatorów.
Właściwe badanie amortyzatora można przeprowadzić tylko i wyłącznie po jego zdemontowaniu i na stanowisku "laboratoryjnym", wtedy określamy charakterystykę pracy amortyzatora.
Badanie o którym piszesz dotyczy badania całego samochodu i nie ma się nijak do sprawności amortyzatorów.