Silnik A/A+ ??
Moderator: flapjck1
Silnik A/A+ ??
Jako ze rozebralem w koncu swojego mini i szykuje sie powazna robota przy silniku zaczalem poszukiwac uszczelek - spotkalem sie z dwoma silnikami o pojemnosci 1000 - A i A+ - pytanie czym one sie roznia skoro komplety bloku silnika sa rozne??... a moze jeszcze jakies inne elementy wskazywalyby na typ silnika ...??
Ostatnio zmieniony 16 paź 2007, 07:54 przez no1tasman, łącznie zmieniany 1 raz.
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1069
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
wskazuje na to kilka rzeczy między innymi blok , czy ma mocowanie pod prądnicę czy alternator? Jeśli lewe ramię podtrzymujące alternator jest długie to A seria.
Potem można jeszcze dojść po , rozruszniku, sprzęgle,.. itd
Najlepiej porób dobre fotki, wrzuć je tutaj i napiszemy co jest od czego.
Potem można jeszcze dojść po , rozruszniku, sprzęgle,.. itd
Najlepiej porób dobre fotki, wrzuć je tutaj i napiszemy co jest od czego.
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
mozna poznac po pokrywie rozrzadu tez i to chyba bedzie najbardziej miarodajne odniesienie
bloki A byly tez z mocowaniami pod alternator tak jak A+ czyli krotka blacha pod alternator, wiec to nie jest wskaznik merytorycznie poprawny
a jako ze podejrzec nie mozna jak wyglada bo wywalilo forum wiec proponuje kolejny raz wkleic fotki
ale mi sie wydaje ze to bedzie A jeszcze z tego co pamietam
bloki A byly tez z mocowaniami pod alternator tak jak A+ czyli krotka blacha pod alternator, wiec to nie jest wskaznik merytorycznie poprawny
a jako ze podejrzec nie mozna jak wyglada bo wywalilo forum wiec proponuje kolejny raz wkleic fotki
ale mi sie wydaje ze to bedzie A jeszcze z tego co pamietam
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Silnik A/A+ ??
silnik mam juz wyjety wiec jutro porobie dokladniejsze fotki i dojdziemy co i jak mam nadzieje...
...to tak na szybko ale moze pomoze w namierzeniu typu ..
[ Dodano: Wto 16 Paź, 2007 ]
UP
...to tak na szybko ale moze pomoze w namierzeniu typu ..
[ Dodano: Wto 16 Paź, 2007 ]
UP
- Załączniki
-
- P1011326_mini.JPG (48.3 KiB) Przejrzano 1606 razy
-
- P1011324_mini.JPG (50.45 KiB) Przejrzano 1606 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
seria A
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
jak dla mnie to A+ bo jest chyba nowego typu aparat i napinacz rozrządu
\jeżeli chodzi o uszczelki to ważna sprawa to to czy jest właśnie napinacz rozrządu bo tylko tym różni sie zestaw A od A+ tak więc uszczelki kupuj do A+. W silniku istotną różnice mają tłoki a dokładnie rodzaj sworznia tłokowego, w A jest sworzeń pływający a w A+ sworzeń jest wciskany w korbowód.
\jeżeli chodzi o uszczelki to ważna sprawa to to czy jest właśnie napinacz rozrządu bo tylko tym różni sie zestaw A od A+ tak więc uszczelki kupuj do A+. W silniku istotną różnice mają tłoki a dokładnie rodzaj sworznia tłokowego, w A jest sworzeń pływający a w A+ sworzeń jest wciskany w korbowód.
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1069
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
to zlepek.
Blok A-seria a reszta z tego co pozostało. Bo wsześniej chyba widziałem siłownik sprzęgła Verto. A sprzęgło wnioskując po rozrusznika to PRE VERTO. Ja to widzę tak. komuś padł silnik i podmienił blok.
Zrób fotkę od strony sprzęgła, to wszystko bedzie juz jasne
Blok A-seria a reszta z tego co pozostało. Bo wsześniej chyba widziałem siłownik sprzęgła Verto. A sprzęgło wnioskując po rozrusznika to PRE VERTO. Ja to widzę tak. komuś padł silnik i podmienił blok.
Zrób fotkę od strony sprzęgła, to wszystko bedzie juz jasne
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
fakt michal ma racje , ja spojrzalem na blok i blok jest na bank A
ale rzeczywiscie pokrywa rozrzadu jest juz A+ i tak jak juz napisal w temacie uszczelek to jest jedyna roznica, czyli wlasnie obudowa rozrzadu
ale rzeczywiscie pokrywa rozrzadu jest juz A+ i tak jak juz napisal w temacie uszczelek to jest jedyna roznica, czyli wlasnie obudowa rozrzadu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Silnik A/A+ ??
fota od strony sprzegla....w takim razie zaczynam go rozbierac tak czy inaczej - powiedzcie mi tylko jedna rzecz - w sprzedazy sa niejako 3 zestawy uszczelek - zestaw głowicy (do 1000 pewnie tylko 1 rodzaj), zestaw bloku ( w zaleznosci do A i A+), zestaw skrzyni biegów ( czy tu jest roznica?? ) ... okreslcie ktore zestawy trzeba kupic konkretnie bo jak widac sam do tego nie dojde...jaki typ sprzegla widac na zalaczonym foto?? bo lozysko dociskowe wyglada jakby nie pasowalo za bardzo...
- Załączniki
-
- P1011325_mini.JPG (36.38 KiB) Przejrzano 1547 razy
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1069
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
uszczelki skrzyni są jedne i są tak skompletowane że pasują na wszystkie skrzynie, uszczelki bloku kup A+, uszczelki głowicy to to samo.
Sprzęgło masz Pre Verto czyli stary typ, tak więc pewnie i wnętrze silnika to jest seria A.
Co do łożyska oporowego to zobacz. jeśli wygląda jak najzwyklejsze łożysko to jest ok, jeśli jest w takim koszyczku to to jest A+
Sprzęgło masz Pre Verto czyli stary typ, tak więc pewnie i wnętrze silnika to jest seria A.
Co do łożyska oporowego to zobacz. jeśli wygląda jak najzwyklejsze łożysko to jest ok, jeśli jest w takim koszyczku to to jest A+
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Re: Silnik A/A+ ??
sorry za off-topic, ale , jakich kluczy używałeś do odkręcenia silnika? metrycznych czy calowych? (bo zamierzam w weekend też wyciągnąć silnik, ale mam metryczne klucze i tak sie wacham aby nie zepsuć sobie śrub/nakrętek)
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
benedykt pisze:sorry za off-topic, ale , jakich kluczy używałeś do odkręcenia silnika? metrycznych czy calowych? (bo zamierzam w weekend też wyciągnąć silnik, ale mam metryczne klucze i tak sie wacham aby nie zepsuć sobie śrub/nakrętek)
13, 11, 15, 17 dają radę
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
odkręcenie czy rozkręcenie silnika? i w którym miejscu?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Silnik A/A+ ??
to powinny starczyć metryczne, generalnie większość się da metrycznymi rozkręcić, ale niektóre są takie pomiędzy i wtedy się lubią obrabiać, ale akurat nie w tym wypadku
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas