Silnik A/A+ ??

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

no1tasman

Silnik A/A+ ??

Post autor: no1tasman »

Jako ze rozebralem w koncu swojego mini i szykuje sie powazna robota przy silniku zaczalem poszukiwac uszczelek - spotkalem sie z dwoma silnikami o pojemnosci 1000 - A i A+ - pytanie czym one sie roznia skoro komplety bloku silnika sa rozne??... a moze jeszcze jakies inne elementy wskazywalyby na typ silnika ...??
Ostatnio zmieniony 16 paź 2007, 07:54 przez no1tasman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: rogal »

wskazuje na to kilka rzeczy między innymi blok , czy ma mocowanie pod prądnicę czy alternator? Jeśli lewe ramię podtrzymujące alternator jest długie to A seria.
Potem można jeszcze dojść po , rozruszniku, sprzęgle,.. itd

Najlepiej porób dobre fotki, wrzuć je tutaj i napiszemy co jest od czego.
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: flapjck1 »

mozna poznac po pokrywie rozrzadu tez i to chyba bedzie najbardziej miarodajne odniesienie

bloki A byly tez z mocowaniami pod alternator tak jak A+ czyli krotka blacha pod alternator, wiec to nie jest wskaznik merytorycznie poprawny :)


a jako ze podejrzec nie mozna jak wyglada bo wywalilo forum wiec proponuje kolejny raz wkleic fotki :)

ale mi sie wydaje ze to bedzie A jeszcze z tego co pamietam :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
no1tasman

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: no1tasman »

silnik mam juz wyjety wiec jutro porobie dokladniejsze fotki i dojdziemy co i jak mam nadzieje...

...to tak na szybko ale moze pomoze w namierzeniu typu ..

[ Dodano: Wto 16 Paź, 2007 ]
UP
Załączniki
P1011326_mini.JPG
P1011326_mini.JPG (48.3 KiB) Przejrzano 1605 razy
P1011324_mini.JPG
P1011324_mini.JPG (50.45 KiB) Przejrzano 1605 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: flapjck1 »

seria A :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: monsterk »

jak dla mnie to A+ bo jest chyba nowego typu aparat i napinacz rozrządu :roll:

\jeżeli chodzi o uszczelki to ważna sprawa to to czy jest właśnie napinacz rozrządu bo tylko tym różni sie zestaw A od A+ tak więc uszczelki kupuj do A+. W silniku istotną różnice mają tłoki a dokładnie rodzaj sworznia tłokowego, w A jest sworzeń pływający a w A+ sworzeń jest wciskany w korbowód.
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: rogal »

to zlepek.
Blok A-seria a reszta z tego co pozostało. Bo wsześniej chyba widziałem siłownik sprzęgła Verto. A sprzęgło wnioskując po rozrusznika to PRE VERTO. Ja to widzę tak. komuś padł silnik i podmienił blok.

Zrób fotkę od strony sprzęgła, to wszystko bedzie juz jasne
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: flapjck1 »

fakt michal ma racje , ja spojrzalem na blok i blok jest na bank A
ale rzeczywiscie pokrywa rozrzadu jest juz A+ i tak jak juz napisal w temacie uszczelek to jest jedyna roznica, czyli wlasnie obudowa rozrzadu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
no1tasman

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: no1tasman »

fota od strony sprzegla....w takim razie zaczynam go rozbierac tak czy inaczej - powiedzcie mi tylko jedna rzecz - w sprzedazy sa niejako 3 zestawy uszczelek - zestaw głowicy (do 1000 pewnie tylko 1 rodzaj), zestaw bloku ( w zaleznosci do A i A+), zestaw skrzyni biegów ( czy tu jest roznica?? ) ... okreslcie ktore zestawy trzeba kupic konkretnie bo jak widac sam do tego nie dojde...jaki typ sprzegla widac na zalaczonym foto?? bo lozysko dociskowe wyglada jakby nie pasowalo za bardzo...
Załączniki
P1011325_mini.JPG
P1011325_mini.JPG (36.38 KiB) Przejrzano 1546 razy
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: rogal »

uszczelki skrzyni są jedne i są tak skompletowane że pasują na wszystkie skrzynie, uszczelki bloku kup A+, uszczelki głowicy to to samo.

Sprzęgło masz Pre Verto czyli stary typ, tak więc pewnie i wnętrze silnika to jest seria A.
Co do łożyska oporowego to zobacz. jeśli wygląda jak najzwyklejsze łożysko to jest ok, jeśli jest w takim koszyczku to to jest A+
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
benedykt

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: benedykt »

sorry za off-topic, ale , jakich kluczy używałeś do odkręcenia silnika? metrycznych czy calowych? (bo zamierzam w weekend też wyciągnąć silnik, ale mam metryczne klucze i tak sie wacham aby nie zepsuć sobie śrub/nakrętek)
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: icemac »

benedykt pisze:sorry za off-topic, ale , jakich kluczy używałeś do odkręcenia silnika? metrycznych czy calowych? (bo zamierzam w weekend też wyciągnąć silnik, ale mam metryczne klucze i tak sie wacham aby nie zepsuć sobie śrub/nakrętek)


13, 11, 15, 17 dają radę ;)
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: Sadam »

odkręcenie czy rozkręcenie silnika? i w którym miejscu?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
benedykt

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: benedykt »

wyciągnięcie, hehe
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik A/A+ ??

Post autor: Sadam »

to powinny starczyć metryczne, generalnie większość się da metrycznymi rozkręcić, ale niektóre są takie pomiędzy i wtedy się lubią obrabiać, ale akurat nie w tym wypadku
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ