Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
Moderator: flapjck1
Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
Panowie jutro zjeżdżam Miniakiem do warsztatu w celu podjęcia walki z SPI
Objawy:
- spalanie 12-13 /100 przy spokojnej jeździe
- dławienie + spóźniona reakcja przy gwałtownym przyspieszaniu
- na wysokich obrotach dymi "kopci" + okopcona końcówka wydechu
- oleju praktycznie nie bierze
- śmierdzi paliwem
- czasami skaczą obroty
- 2 razy zdarzyło się, że odplał na granicy 3/4 gary, po 2-3km łapał na 4 i był spokój (2 tyg odpalał normalnie i znowu taki przypadek)
- wskaźnik temp nic nie pokazuje (poprzedni właściciel twierdził, że czujnik jest niepodłączony/brak czujnika) - jeszcze nie sprawdziłem...
- na pewno mam nieszczelny kolektor dolotowy !!
Kupiłem na wymianę:
- wtrysk
- sonde lambda
(te 2 rzeczy obstawiam - objawy padniętego wtrysku wg strony Markfive / ew. lambda)
- kolektor dolotowy
- nowy czujnik temperatury
- kopułkę + palec
- pewnie przydałoby się też wyregulować zapłon
Co jeszcze sprawdzić, może jakieś wskazówki przed bitwą będę bardzo wdzięczny za każdą informację...
Objawy:
- spalanie 12-13 /100 przy spokojnej jeździe
- dławienie + spóźniona reakcja przy gwałtownym przyspieszaniu
- na wysokich obrotach dymi "kopci" + okopcona końcówka wydechu
- oleju praktycznie nie bierze
- śmierdzi paliwem
- czasami skaczą obroty
- 2 razy zdarzyło się, że odplał na granicy 3/4 gary, po 2-3km łapał na 4 i był spokój (2 tyg odpalał normalnie i znowu taki przypadek)
- wskaźnik temp nic nie pokazuje (poprzedni właściciel twierdził, że czujnik jest niepodłączony/brak czujnika) - jeszcze nie sprawdziłem...
- na pewno mam nieszczelny kolektor dolotowy !!
Kupiłem na wymianę:
- wtrysk
- sonde lambda
(te 2 rzeczy obstawiam - objawy padniętego wtrysku wg strony Markfive / ew. lambda)
- kolektor dolotowy
- nowy czujnik temperatury
- kopułkę + palec
- pewnie przydałoby się też wyregulować zapłon
Co jeszcze sprawdzić, może jakieś wskazówki przed bitwą będę bardzo wdzięczny za każdą informację...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
po pierwsze uszczelnij dolot
po drugie zaplonu nic nie ruszasz - skontroluj swiece ( przerwa i stan ) oraz luzy zaworowe
i dopiero wtedy dzialasz dalej
po drugie zaplonu nic nie ruszasz - skontroluj swiece ( przerwa i stan ) oraz luzy zaworowe
i dopiero wtedy dzialasz dalej
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
świece są okopcone - suche, wymieniane jakieś 2000km temu, na miejscu będzie mechanik (robi mi zawieche) poproszę go żeby mi ustawił zawory - jakie luzy ustawić? przebieg niecałe 130k
- gawa
- Swój Człowiek
- Posty: 109
- Rejestracja: 18 lut 2005, 21:07
- Posiadane auto: Mini British Open
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
1. Sprawdzić wszystkie rurki na filtrze powietrza , cz nie są zapchane.
2. Sprawdzić rurkę filtr powietrza-komputer i nie wciskać do oporu, bo można zatkać przelot.
3. Sprawdzić gumową rurkę z tyłu wtrysku czy nie jest załamana.
2. Sprawdzić rurkę filtr powietrza-komputer i nie wciskać do oporu, bo można zatkać przelot.
3. Sprawdzić gumową rurkę z tyłu wtrysku czy nie jest załamana.
pozdrawiam
Waldek
601348937
Waldek
601348937
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
Witam.
Sprawa wydaje sie bardzo prosta.
Skoro wskaznik temp. nic nie pokazuje to znaczy, że problem tkwi gdzieś tam.
W Spi bardzo czesto przecierał sie przewód idący do czujnik temp.
Sprawdz według schematu przejście pomiedzy komputerem wtrysku, a czujnikiem temp.
Również jesli czujnik jest uszkodzony, będzie wysyłał błedne informacje do sterownika, a ten może dawkowac za dużą ilość paliwa i stad duże spalanie i okopcona rura.
Najlepiej by było podłączyć komputer i sprawdzić faktyczną temp. odczytywaną przez sterownik.
Niewiem skad piszesz, ale posiadam we Wrocławiu oryginalny tester ROVERA do Mini.
Póki co sprawdz instalacje i ewentualnie wymień tylko czujnik temp.
Pozdrawiam
Sprawa wydaje sie bardzo prosta.
Skoro wskaznik temp. nic nie pokazuje to znaczy, że problem tkwi gdzieś tam.
W Spi bardzo czesto przecierał sie przewód idący do czujnik temp.
Sprawdz według schematu przejście pomiedzy komputerem wtrysku, a czujnikiem temp.
Również jesli czujnik jest uszkodzony, będzie wysyłał błedne informacje do sterownika, a ten może dawkowac za dużą ilość paliwa i stad duże spalanie i okopcona rura.
Najlepiej by było podłączyć komputer i sprawdzić faktyczną temp. odczytywaną przez sterownik.
Niewiem skad piszesz, ale posiadam we Wrocławiu oryginalny tester ROVERA do Mini.
Póki co sprawdz instalacje i ewentualnie wymień tylko czujnik temp.
Pozdrawiam
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
Panowie, gdzie w SPI jest filtr paliwa? bo nie mogę znaleść :/
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
na tylnym wózku, dostep z kanału
- minimaniak
- Klubowicz
- Posty: 1828
- Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
- Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
Wujek_sknerus pisze:Panowie, gdzie w SPI jest filtr paliwa? bo nie mogę znaleść :/
... po lewej stronie, przy wymianie uważaj aby nie pourywać przewodów z nakrętkami
Pozdrawiam Adam
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
podpinając się pod temat to czy same przewody są dostępne by w razie ukręcenia je wymienić i jakie to koszty?
w moim przypadku mocowanie przewodów do filtra są mocno skorodowane i obawiam się iż żadne specyfiki już nie pomogą także muszę się przygotować na najgorsze
w moim przypadku mocowanie przewodów do filtra są mocno skorodowane i obawiam się iż żadne specyfiki już nie pomogą także muszę się przygotować na najgorsze
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
Panowie udało się hehe miniak przestał się dławić, obroty zeszły do poziomu ok 800, przestał kopcić na wysokich obrotach ahhh ogólnie bajka
No więc zgodnie ze wskazówkami Flapa uszczelniłem dolot, wtrysk zostawiłem stary... po dojściu do kolektorów okazało się, że mam w Mini 2 czujniki temp. z tym, że żaden nie był podłączony... jeden luźno wisiał podpięty na kablu a drugi był wkręcony w kolektor bez kabla... wstawiłem więc zupełnie nowy czujnik i go podłączyłem, wymieniłem też sondę lambda... wszystko elegancko skręciłem i po jeździe próbnej jestem bardzo zadowolony , dzięki wszystkim za pomoc !!!
No więc zgodnie ze wskazówkami Flapa uszczelniłem dolot, wtrysk zostawiłem stary... po dojściu do kolektorów okazało się, że mam w Mini 2 czujniki temp. z tym, że żaden nie był podłączony... jeden luźno wisiał podpięty na kablu a drugi był wkręcony w kolektor bez kabla... wstawiłem więc zupełnie nowy czujnik i go podłączyłem, wymieniłem też sondę lambda... wszystko elegancko skręciłem i po jeździe próbnej jestem bardzo zadowolony , dzięki wszystkim za pomoc !!!
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
Wujek_sknerus pisze:Panowie udało się hehe miniak przestał się dławić, obroty zeszły do poziomu ok 800, przestał kopcić na wysokich obrotach ahhh ogólnie bajka
No więc zgodnie ze wskazówkami Flapa uszczelniłem dolot, wtrysk zostawiłem stary... po dojściu do kolektorów okazało się, że mam w Mini 2 czujniki temp. z tym, że żaden nie był podłączony... jeden luźno wisiał podpięty na kablu a drugi był wkręcony w kolektor bez kabla... wstawiłem więc zupełnie nowy czujnik i go podłączyłem, wymieniłem też sondę lambda... wszystko elegancko skręciłem i po jeździe próbnej jestem bardzo zadowolony , dzięki wszystkim za pomoc !!!
a spalanie spadło ?
Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"
tak, spadło z jakiś 13 do 8-9/100 (przy dość dynamicznej jeździe)