Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Wujek_sknerus

Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: Wujek_sknerus »

Panowie jutro zjeżdżam Miniakiem do warsztatu w celu podjęcia walki z SPI ;)

Objawy:
- spalanie 12-13 /100 przy spokojnej jeździe
- dławienie + spóźniona reakcja przy gwałtownym przyspieszaniu
- na wysokich obrotach dymi "kopci" + okopcona końcówka wydechu
- oleju praktycznie nie bierze
- śmierdzi paliwem
- czasami skaczą obroty
- 2 razy zdarzyło się, że odplał na granicy 3/4 gary, po 2-3km łapał na 4 i był spokój (2 tyg odpalał normalnie i znowu taki przypadek)
- wskaźnik temp nic nie pokazuje (poprzedni właściciel twierdził, że czujnik jest niepodłączony/brak czujnika) - jeszcze nie sprawdziłem...
- na pewno mam nieszczelny kolektor dolotowy !!

Kupiłem na wymianę:
- wtrysk
- sonde lambda
(te 2 rzeczy obstawiam - objawy padniętego wtrysku wg strony Markfive / ew. lambda)
- kolektor dolotowy
- nowy czujnik temperatury
- kopułkę + palec
- pewnie przydałoby się też wyregulować zapłon

Co jeszcze sprawdzić, może jakieś wskazówki przed bitwą ;) będę bardzo wdzięczny za każdą informację...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: flapjck1 »

po pierwsze uszczelnij dolot

po drugie zaplonu nic nie ruszasz - skontroluj swiece ( przerwa i stan ) oraz luzy zaworowe


i dopiero wtedy dzialasz dalej
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Wujek_sknerus

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: Wujek_sknerus »

świece są okopcone - suche, wymieniane jakieś 2000km temu, na miejscu będzie mechanik (robi mi zawieche) poproszę go żeby mi ustawił zawory - jakie luzy ustawić? przebieg niecałe 130k
Awatar użytkownika
gawa
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 109
Rejestracja: 18 lut 2005, 21:07
Posiadane auto: Mini British Open
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: gawa »

1. Sprawdzić wszystkie rurki na filtrze powietrza , cz nie są zapchane.
2. Sprawdzić rurkę filtr powietrza-komputer i nie wciskać do oporu, bo można zatkać przelot.
3. Sprawdzić gumową rurkę z tyłu wtrysku czy nie jest załamana.
pozdrawiam
Waldek

601348937
Maciek

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: Maciek »

Witam.
Sprawa wydaje sie bardzo prosta.
Skoro wskaznik temp. nic nie pokazuje to znaczy, że problem tkwi gdzieś tam.
W Spi bardzo czesto przecierał sie przewód idący do czujnik temp.
Sprawdz według schematu przejście pomiedzy komputerem wtrysku, a czujnikiem temp.
Również jesli czujnik jest uszkodzony, będzie wysyłał błedne informacje do sterownika, a ten może dawkowac za dużą ilość paliwa i stad duże spalanie i okopcona rura.
Najlepiej by było podłączyć komputer i sprawdzić faktyczną temp. odczytywaną przez sterownik.
Niewiem skad piszesz, ale posiadam we Wrocławiu oryginalny tester ROVERA do Mini.
Póki co sprawdz instalacje i ewentualnie wymień tylko czujnik temp.
Pozdrawiam
Wujek_sknerus

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: Wujek_sknerus »

Panowie, gdzie w SPI jest filtr paliwa? bo nie mogę znaleść :/
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: monsterk »

na tylnym wózku, dostep z kanału
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: minimaniak »

Wujek_sknerus pisze:Panowie, gdzie w SPI jest filtr paliwa? bo nie mogę znaleść :/


... po lewej stronie, przy wymianie uważaj aby nie pourywać przewodów z nakrętkami
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: humin »

podpinając się pod temat to czy same przewody są dostępne by w razie ukręcenia je wymienić i jakie to koszty?
w moim przypadku mocowanie przewodów do filtra są mocno skorodowane i obawiam się iż żadne specyfiki już nie pomogą także muszę się przygotować na najgorsze
Wujek_sknerus

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: Wujek_sknerus »

Panowie udało się hehe miniak przestał się dławić, obroty zeszły do poziomu ok 800, przestał kopcić na wysokich obrotach ahhh ogólnie bajka :)
No więc zgodnie ze wskazówkami Flapa uszczelniłem dolot, wtrysk zostawiłem stary... po dojściu do kolektorów okazało się, że mam w Mini 2 czujniki temp. z tym, że żaden nie był podłączony... jeden luźno wisiał podpięty na kablu a drugi był wkręcony w kolektor bez kabla... wstawiłem więc zupełnie nowy czujnik i go podłączyłem, wymieniłem też sondę lambda... wszystko elegancko skręciłem i po jeździe próbnej jestem bardzo zadowolony :D, dzięki wszystkim za pomoc !!! :)
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: humin »

Wujek_sknerus pisze:Panowie udało się hehe miniak przestał się dławić, obroty zeszły do poziomu ok 800, przestał kopcić na wysokich obrotach ahhh ogólnie bajka :)
No więc zgodnie ze wskazówkami Flapa uszczelniłem dolot, wtrysk zostawiłem stary... po dojściu do kolektorów okazało się, że mam w Mini 2 czujniki temp. z tym, że żaden nie był podłączony... jeden luźno wisiał podpięty na kablu a drugi był wkręcony w kolektor bez kabla... wstawiłem więc zupełnie nowy czujnik i go podłączyłem, wymieniłem też sondę lambda... wszystko elegancko skręciłem i po jeździe próbnej jestem bardzo zadowolony :D, dzięki wszystkim za pomoc !!! :)


a spalanie spadło ?
Wujek_sknerus

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

Post autor: Wujek_sknerus »

tak, spadło z jakiś 13 do 8-9/100 (przy dość dynamicznej jeździe) :)
ODPOWIEDZ