Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Moderator: flapjck1
Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Witam ... posiadam miniaczka mayfair 998 (chwilowo) i udalo mi sie wkoncu ukonczyc kilka powaznych zmian ...
Od ponad roku w chwilach wolnych zmianilem cale zawieszenie (hilo plus GAZ) hamulce Minisport 7.9" i na tyle aluminiowe bebny ... wszystkie lozyska itp ... potem przyszla kolej na zaplon i silniczek ... no i sie zaczelo ...
Udalo mi sie upolowac w UK glowice z 79r 12g295 przygotowana przez Oselli czyli mega wypas jak w zoltej bibli ... 20.5ccm i pelne doloty i wylote zrobione plus wieksze zaworki 1.2 i 1 cala (kompresja teraz okolo 11.9) ... calosc nowka sztuka nigdy niezakladana ...
Oczywiscie rozebralem cudenko i wyczyscilem dokladnie plus pelna inspekcja i nasmarowanie magiczna pasta przed montazem ... podwojne sprezynki od Coopera oczywiscie.
Klawiatura to 1.5 skok od Minispares (kuty odpowiednik Coopera) ... wczesniej zamontowalem kolektor LCB i wydech Sportex i oczywiscie ssacy aluminiowy ...
Przed montarzem tej glowicy mini smigalo calkiem szybko na HS4 po przerubkach ale teraz to hmm inna bajka
Zamontowalem calosc wraz z gaznikiem HIF44 i stozkiem KN ... slabo nie jest - szybciej niz moje volvo D5 z miejsca ale pomiary beda dopiero nastepnym razem bo czasu zabraklo ...
W dalszej kolejnosci czekaja juz w pudelkach MD266 i bedzie rozwiercony do 1096 okolo.
Zdjecia beda niedlugo jak znowu sie do niego dobiore.
Od ponad roku w chwilach wolnych zmianilem cale zawieszenie (hilo plus GAZ) hamulce Minisport 7.9" i na tyle aluminiowe bebny ... wszystkie lozyska itp ... potem przyszla kolej na zaplon i silniczek ... no i sie zaczelo ...
Udalo mi sie upolowac w UK glowice z 79r 12g295 przygotowana przez Oselli czyli mega wypas jak w zoltej bibli ... 20.5ccm i pelne doloty i wylote zrobione plus wieksze zaworki 1.2 i 1 cala (kompresja teraz okolo 11.9) ... calosc nowka sztuka nigdy niezakladana ...
Oczywiscie rozebralem cudenko i wyczyscilem dokladnie plus pelna inspekcja i nasmarowanie magiczna pasta przed montazem ... podwojne sprezynki od Coopera oczywiscie.
Klawiatura to 1.5 skok od Minispares (kuty odpowiednik Coopera) ... wczesniej zamontowalem kolektor LCB i wydech Sportex i oczywiscie ssacy aluminiowy ...
Przed montarzem tej glowicy mini smigalo calkiem szybko na HS4 po przerubkach ale teraz to hmm inna bajka
Zamontowalem calosc wraz z gaznikiem HIF44 i stozkiem KN ... slabo nie jest - szybciej niz moje volvo D5 z miejsca ale pomiary beda dopiero nastepnym razem bo czasu zabraklo ...
W dalszej kolejnosci czekaja juz w pudelkach MD266 i bedzie rozwiercony do 1096 okolo.
Zdjecia beda niedlugo jak znowu sie do niego dobiore.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2011, 08:22 przez Rymek, łącznie zmieniany 5 razy.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
ostro i sensownie
daj jakies foteksy
daj jakies foteksy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
piknie - wrzucaj fotoreportaż
ps. z tego co się orientuję to klawiatura 1.5 nie jest zalecana do litrówek - max 1.3
ps. z tego co się orientuję to klawiatura 1.5 nie jest zalecana do litrówek - max 1.3
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
NIc nieznalazlo sie tam przypadkowo - duzo czasu pochlonelo mi dobieranie i obliczanie calosci i jak najbardziej 1.5 sie nadaje do tej glowicy ... skok dokladnie policzony i wszystko sie zgadza ale juz np z waleczkiem 286 niebyloby tak prosto ...
NIedlugo zalacze wiecej info i zdjec bo to najlepiej pokazuje calosc ...
Jedyny problem teraz to dokladne ustawienie HIFa ma lekko zadydzke przez chwilke po wcisnieciu gazu (zauboga mieszanka) a potem po chwili jest ciag i wszystko gra i buczy
NIedlugo zalacze wiecej info i zdjec bo to najlepiej pokazuje calosc ...
Jedyny problem teraz to dokladne ustawienie HIFa ma lekko zadydzke przez chwilke po wcisnieciu gazu (zauboga mieszanka) a potem po chwili jest ciag i wszystko gra i buczy
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
a jak wyglada wydech?
bo zaduszka to czesto zbyt "wolny" wydech
bo zaduszka to czesto zbyt "wolny" wydech
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Konrad K_2 pisze:a jak wyglada wydech?
bo zaduszka to czesto zbyt "wolny" wydech
przecież pisze:
LCB + Sportex - czyli jeden lub dwa tłumiki i rura 1 i 3/4 cala
pokombinowałbym z iglicą i strojeniem gaźnika
mój zaczął śmigać dopiero po włożeniu iglicy ze stage one (setup jak poniżej)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Zadysszki nie ma od wydechu tutaj jest ok ... wlozylem na poczatek do HIFa 8oz sprezynke i igle BDK ... wydaje mi sie ze zaszybko tloczek sie unosi i robi sie zaubogo przez chwile ... szukalem innej igly ale slabo bo juz nie ma z czego wybrac heh .. tego nieprzewidzialem ze az tak bedzie ciagnal
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Masz za bogato. Potestuj BHC, możesz też mieć problem z ustawieniem zapłonu. To nie jest tak siup
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Najprawdopodobniej zly olej wlewam do HIFa (wspomaganie elfa) ... tak samo bylo wczesniej przed takimi zmianami na HS4 po tuningu ... pomoglo wyregulowanie zaplonu i slabsza sprezynka no i bogatsza na srednich igla ... heh ale tutaj boje sie ze standardowy zaplon nie da rady juz
Problem trwa chwilke jak sie gwaltownie wdusi gaz do oporu, slychac ze ubogo sie robi i troszke szarpie a potem jak zalapie to masakra jest
Problem trwa chwilke jak sie gwaltownie wdusi gaz do oporu, slychac ze ubogo sie robi i troszke szarpie a potem jak zalapie to masakra jest
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Skąd wiesz jaką masz mieszankę - sprawdzałeś AFR pod obciążeniem?
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
hmm bo oprocz tej chwilowej zadyszki chodzi idealnie wrecz ... a to juz nie pierwsze moje zabawy z gaznikami SU ... tylko tym razem nieprzewidzialem, ze to az tak duzy efekt da - znalazlem dokumentacje od niej (w necie heh z lat 70tych) to oficjalny stage 3 zrobiony przez Oselli 12g295 Rally 20.5ccm ... az szkoda mi ja katowac ...
Odnosnie mieszanki, to nastepnym razem jak sie w polsce zjawie i bede dlubac w miniaku zamontuje sonde boscha i cyfrowy AFR na stale ... bo tak to zawsze zgaduj zgadula bo hamowni niet
Odnosnie mieszanki, to nastepnym razem jak sie w polsce zjawie i bede dlubac w miniaku zamontuje sonde boscha i cyfrowy AFR na stale ... bo tak to zawsze zgaduj zgadula bo hamowni niet
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Kilka fotek głowicy 12G295 stage 3 Oselli i gaźnika HIF44 ...
- Załączniki
-
- hif44.jpg (206.29 KiB) Przejrzano 2475 razy
-
- _DSC0004.jpg (170.2 KiB) Przejrzano 2475 razy
-
- _DSC0001.jpg (192.29 KiB) Przejrzano 2475 razy
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Piękna zdjęcia, widać, że wszystko robione bardzo starannie. Co do głowicy 12g295 to przekonasz się, że na praedę jest znakomita. sam posiadam taką w mojej litrówce.
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Odnośnie klawiatury 1.5 to nie jest zwykła a kuta minispares ... i oczywiście w normalnej głowicy to nie bardzo ma sens ale tutaj to nie jest standardowa 12g295, a zrobiona dokładnie tak jak w żółtej bibli przez Oselli (zrobię foty następnym razem dolotów jak ją ściagnę), i skok jest obliczony bardzo dokładnie dla wałka 266 ... ale już przy 286 byłoby źle ...
Wszystkie obliczenia i koncepcja tego silniczka zajęły mi kilka dobrych miesięcy (w czasie wolnym) ... i teraz niespodzianka zagadka co to jest na zdjęciu poniżej?
Wszystkie obliczenia i koncepcja tego silniczka zajęły mi kilka dobrych miesięcy (w czasie wolnym) ... i teraz niespodzianka zagadka co to jest na zdjęciu poniżej?
- Załączniki
-
- 998.jpg (89.43 KiB) Przejrzano 2445 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki
Daj klawiaturę 1,3 dla 266 - właśnie przy wałku 286 1,5 miałaby sens ale w 1,3 silniku.