Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Rymek

Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

Witam ... posiadam miniaczka mayfair 998 (chwilowo) i udalo mi sie wkoncu ukonczyc kilka powaznych zmian ...
Od ponad roku w chwilach wolnych zmianilem cale zawieszenie (hilo plus GAZ) hamulce Minisport 7.9" i na tyle aluminiowe bebny ... wszystkie lozyska itp ... potem przyszla kolej na zaplon i silniczek ... no i sie zaczelo ...
Udalo mi sie upolowac w UK glowice z 79r 12g295 przygotowana przez Oselli czyli mega wypas jak w zoltej bibli :!: ... 20.5ccm i pelne doloty i wylote zrobione plus wieksze zaworki 1.2 i 1 cala (kompresja teraz okolo 11.9) ... calosc nowka sztuka nigdy niezakladana ...

Oczywiscie rozebralem cudenko i wyczyscilem dokladnie plus pelna inspekcja i nasmarowanie magiczna pasta przed montazem ... podwojne sprezynki od Coopera oczywiscie.

Klawiatura to 1.5 skok od Minispares (kuty odpowiednik Coopera) ... wczesniej zamontowalem kolektor LCB i wydech Sportex i oczywiscie ssacy aluminiowy ...

Przed montarzem tej glowicy mini smigalo calkiem szybko na HS4 po przerubkach ale teraz to hmm inna bajka :grin:

Zamontowalem calosc wraz z gaznikiem HIF44 i stozkiem KN ... slabo nie jest - szybciej niz moje volvo D5 z miejsca :lol: ale pomiary beda dopiero nastepnym razem bo czasu zabraklo ...

W dalszej kolejnosci czekaja juz w pudelkach MD266 i bedzie rozwiercony do 1096 okolo.

Zdjecia beda niedlugo jak znowu sie do niego dobiore.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2011, 08:22 przez Rymek, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: flapjck1 »

ostro i sensownie :)

daj jakies foteksy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: humin »

piknie - wrzucaj fotoreportaż

ps. z tego co się orientuję to klawiatura 1.5 nie jest zalecana do litrówek - max 1.3
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

NIc nieznalazlo sie tam przypadkowo - duzo czasu pochlonelo mi dobieranie i obliczanie calosci i jak najbardziej 1.5 sie nadaje do tej glowicy ... skok dokladnie policzony i wszystko sie zgadza ale juz np z waleczkiem 286 niebyloby tak prosto ...
NIedlugo zalacze wiecej info i zdjec bo to najlepiej pokazuje calosc ...
Jedyny problem teraz to dokladne ustawienie HIFa ma lekko zadydzke przez chwilke po wcisnieciu gazu (zauboga mieszanka) a potem po chwili jest ciag i wszystko gra i buczy ;)
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Konrad K_2 »

a jak wyglada wydech?
bo zaduszka to czesto zbyt "wolny" wydech
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Sadam »

Konrad K_2 pisze:a jak wyglada wydech?
bo zaduszka to czesto zbyt "wolny" wydech


przecież pisze:

LCB + Sportex - czyli jeden lub dwa tłumiki i rura 1 i 3/4 cala

pokombinowałbym z iglicą i strojeniem gaźnika

mój zaczął śmigać dopiero po włożeniu iglicy ze stage one (setup jak poniżej)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

Zadysszki nie ma od wydechu tutaj jest ok ... wlozylem na poczatek do HIFa 8oz sprezynke i igle BDK ... wydaje mi sie ze zaszybko tloczek sie unosi i robi sie zaubogo przez chwile ... szukalem innej igly ale slabo bo juz nie ma z czego wybrac heh .. tego nieprzewidzialem ze az tak bedzie ciagnal ;)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: se7ven »

Masz za bogato. Potestuj BHC, możesz też mieć problem z ustawieniem zapłonu. To nie jest tak siup :cry:
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

Najprawdopodobniej zly olej wlewam do HIFa (wspomaganie elfa) ... tak samo bylo wczesniej przed takimi zmianami na HS4 po tuningu ... pomoglo wyregulowanie zaplonu i slabsza sprezynka no i bogatsza na srednich igla ... heh ale tutaj boje sie ze standardowy zaplon nie da rady juz :(
Problem trwa chwilke jak sie gwaltownie wdusi gaz do oporu, slychac ze ubogo sie robi i troszke szarpie a potem jak zalapie to masakra jest ;)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: se7ven »

Skąd wiesz jaką masz mieszankę - sprawdzałeś AFR pod obciążeniem?
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

hmm bo oprocz tej chwilowej zadyszki chodzi idealnie wrecz ... a to juz nie pierwsze moje zabawy z gaznikami SU ... tylko tym razem nieprzewidzialem, ze to az tak duzy efekt da - znalazlem dokumentacje od niej (w necie heh z lat 70tych) to oficjalny stage 3 zrobiony przez Oselli 12g295 Rally 20.5ccm ... az szkoda mi ja katowac ;) ...
Odnosnie mieszanki, to nastepnym razem jak sie w polsce zjawie i bede dlubac w miniaku zamontuje sonde boscha i cyfrowy AFR na stale ... bo tak to zawsze zgaduj zgadula bo hamowni niet ;)
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

Kilka fotek głowicy 12G295 stage 3 Oselli i gaźnika HIF44 ...
Załączniki
hif44.jpg
hif44.jpg (206.29 KiB) Przejrzano 2483 razy
_DSC0004.jpg
_DSC0004.jpg (170.2 KiB) Przejrzano 2483 razy
_DSC0001.jpg
_DSC0001.jpg (192.29 KiB) Przejrzano 2483 razy
Julian

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Julian »

Piękna zdjęcia, widać, że wszystko robione bardzo starannie. Co do głowicy 12g295 to przekonasz się, że na praedę jest znakomita. :wink: sam posiadam taką w mojej litrówce.
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

Odnośnie klawiatury 1.5 to nie jest zwykła a kuta minispares ... i oczywiście w normalnej głowicy to nie bardzo ma sens ale tutaj to nie jest standardowa 12g295, a zrobiona dokładnie tak jak w żółtej bibli przez Oselli (zrobię foty następnym razem dolotów jak ją ściagnę), i skok jest obliczony bardzo dokładnie dla wałka 266 ... ale już przy 286 byłoby źle ...
Wszystkie obliczenia i koncepcja tego silniczka zajęły mi kilka dobrych miesięcy (w czasie wolnym) ... i teraz niespodzianka zagadka co to jest na zdjęciu poniżej? ;)
Załączniki
998.jpg
998.jpg (89.43 KiB) Przejrzano 2453 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: se7ven »

Daj klawiaturę 1,3 dla 266 - właśnie przy wałku 286 1,5 miałaby sens ale w 1,3 silniku.
ODPOWIEDZ