Włączniki

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Włączniki

Post autor: Chris11 »

Czy ktoś ma doświadczenie z montowaniem przełączników jak na zdjęciu?
Ciekawi mnie, czy jest to trudne do wykonania i czy np. dla włącznika świateł wystarczy zastosowanie trójpozycyjnego przełącznika.

Zaznaczam, że zdjęcie jest poglądowe.
Załączniki
C9247029_5.jpg
C9247029_5.jpg (181.68 KiB) Przejrzano 1787 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Włączniki

Post autor: se7ven »

Da się ale muszą być przekaźniki.
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Włączniki

Post autor: icemac »

tylko z przekaźnikami, bo one są niskoprądowe i szybko sie w przepalają
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Włączniki

Post autor: Konrad K_2 »

da sie zrobic
u mnie wszystko jest na takich przełącznikach. wszystkie swiatła i dodatkowy wentylator chłownicy są na przekaznikach , ogrzewanie bezpośrednio

http://img190.imageshack.us/img190/8599/p1080519p.jpg
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Włączniki

Post autor: Chris11 »

A do świateł masz dwupozycyjny, czy trójpozycyjny przełącznik? I możesz z autopsji opisać, czy jest to trudne, a najlepiej, co trzeba zrobić? ;)
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Włączniki

Post autor: Konrad K_2 »

postojówki sa na perwszym przełączniku , a drogowe na drugim, ( czyli 2przełączniki on-off)długie zostały w manetce, w przełącnikach jest jescze przeciwmgnielne i halogen

w sumie nic trudnego
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Włączniki

Post autor: Chris11 »

A od strony technicznej to na czym polega? Odpowiednim przylutowaniu kabli? :)
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Włączniki

Post autor: icemac »

Chris11 pisze:A od strony technicznej to na czym polega? Odpowiednim przylutowaniu kabli? :)


przylutowujesz kabelki, lub zakładasz konektorki

choć te przełączniki są przystosowane to tylko do lutowania

moim zdanie zrób jakieś wtyczki/przejściówki - będzie mniej problemu z wyminą, rozebraniem deski, itp...

P.S.
jak zrobisz to porządnie nie będzie problemów z ich działaniem - wyprzedzając teksty o niekontaktach ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Włączniki

Post autor: Konrad K_2 »

to jest ogólnie tak ze masz przekaznik z 4 nóżkami

do 2 z nich podłączasz prąd który ma isc na lame a na pozostałem 2 tzw. wzbudzenie, po to zeby napiecie na lampy nie szło prze włącznik.

moje przelączniki nie wymagały ani lutowania anie kontektorów, miały takie skręcane nóżki
Marci-n

Re: Włączniki

Post autor: Marci-n »

Ja od siebie tylko wtącę, że nie polecam włączników takich, które mają diody sygnalizujące włączeni tzn. on się świecą off nie. Czasami jak się je dobrze podłączy to dioda nie będzie świecić i to chyba największa zaleta tych przełączników, bo jak już uda się zmusić je do współpracy, to w nocy tak ostro świecą, że nie da się prowadzić. Dodam tylko, że wszystko było dobrze wpięte i próbnikiem na sucho dobrze to działa, a już po zamontowaniu bywało różnie. Może jakieś felerne trafiłem, ale zdecydowanie odradzam ze względu na te diody.
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Włączniki

Post autor: Lukas »

Ja wprawdzie w sprawie seryjnego włącznika, ale włącznik to włącznik - pasuje do tematu.

Bardzo nagrzewa się i topi od tego gorąca włącznik świateł. Jeden tak się zniekształcił, że przestał działać. Nie chciałbym tak załatwić następnego. Ktoś mi mówił, że sprawę rozwiąże instalacja przekaźnika... no i właśnie. Jaki przekaźnik, gdzie zamontować i jak nie zrobić przy tym zwarcia :) Mieliście taki problem?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
Biper
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 154
Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Włączniki

Post autor: Biper »

ja tam przekaźników nie mam
wujaszek daawno temu był na remontówce w wojsku
i mam takie fajne dwa przełączniki czołgowe podpisane plakietkami ARMATA - KM
WYŁ- ZAŁ , niestety jest o jakieś3 mm za wysokie w oryginalne miejsce,
na razie wisi u mnie na 2 kablach, boję się rozwiercić gniazda aby to to wsadzić,
jak na razie nic mi nie wypaliło

przełącznik 2 stopniowy
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Włączniki

Post autor: domino1985 »

Przekaźnik jest jak najbardziej zalecany, oraz wbrew pozorom łatwy w instalacji.

Najzwyklejszy przekaźnik samochodowy ma 4 wyjścia, oraz schemat podłączenia na obudowie.
Wystarczy przełożyć przewody świateł mijania na styki "robocze" przekaźnika, a styki wzbudzania do przełącznika który poda 12V i drugi na masę.

Sam przekaźnik wrzucasz gdzieś za panel przełączników i zapominasz o sprawie :) tylko trzeba go dobrze zaizolować, nawet taśmą, żeby gdzieś nie zrobił zwarcia :)
Załączniki
dla ułatwienia wygooglowany schemat :)
dla ułatwienia wygooglowany schemat :)
Relay.jpg (11.25 KiB) Przejrzano 1548 razy
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Włączniki

Post autor: Lukas »

Dzięki za opis i rysunek. Sprawa wydaje się prosta. W wolnej chwili kupię przekaźnik i powalczę ;)
aymoo.pl
ODPOWIEDZ