Układ chłodzenia.
Moderator: flapjck1
Układ chłodzenia.
Witam,
Sprawa jak w temacie. Najpierw rozszczelnił mi się zbiornik na łączeniu wiec go wymieniłem a teraz cieknie przez kurek i to tak dość po konkrecie. Co jest grane, czy ktoś miał już coś takiego?
Mogę wymienić korek ale czy to wystarczy, czy może przyczyna leży gdzieś głębiej?
Jeszcze dodam że temperatura na wskaźniku nigdy nie osiąga optymalnej pozycji zawsze jest poniżej, czasem nawet tylko trochę nad minimum a rury nagrzane jak chole...
Maciek.
Sprawa jak w temacie. Najpierw rozszczelnił mi się zbiornik na łączeniu wiec go wymieniłem a teraz cieknie przez kurek i to tak dość po konkrecie. Co jest grane, czy ktoś miał już coś takiego?
Mogę wymienić korek ale czy to wystarczy, czy może przyczyna leży gdzieś głębiej?
Jeszcze dodam że temperatura na wskaźniku nigdy nie osiąga optymalnej pozycji zawsze jest poniżej, czasem nawet tylko trochę nad minimum a rury nagrzane jak chole...
Maciek.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, 20:44 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Układ chłodzenia.
ja jak miałem pęcherzyk powietrza to nawet weze potrafilo rozerwać
Re: Układ chłodzenia.
Czyli odpowietrzenie :/. Dobra wlewam płyn powoli a to i tak nic nie daje. Jak się wiec to robi w MPI ?
Maciek.
Maciek.
Re: Układ chłodzenia.
Dalsze objawy... :/ wkaznik temperatury ledwo nad minimalną wartością nawet po 40 minutach jazdy. Płyn ucieka szybko do pewnego poziomu. Zawsze jak zaglądam jest na podobnym poziomie bez znaczenia ile pojezdze.
Maciek.
Maciek.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Układ chłodzenia.
Sprawdź czujnik temperatury ten w termostacie (brązowy) oraz sam termostat. Jest on odpowiedzialny między innymi za włączanie wentylatora. Jeżeli płyn wydostaje się przez korek to być może zaczyna się gotować bo nie ma ciśnienia (niesprawne zaworki) lub kilka rzeczy naraz. Korek pasuje z Seicento (ale przed zakupem warto sprawdzić).
Re: Układ chłodzenia.
Sam korek chłodnicy powinien się otwierać dopiero przy odpowiednim ciśnieniu,które na nim jest wytłoczone. A korki spotykałem różne.Nie pamiętam jakie powinno być ale znajdziesz w każdej serwisówce.
Re: Układ chłodzenia.
Dzieki Panowie za wsparcie, będę rzeźbił i szukał rozwiązania. Jak byście mieli jeszcze jakieś rady to walcie.
Maciek.
Maciek.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Układ chłodzenia.
kamal1 pisze:Sam korek chłodnicy powinien się otwierać dopiero przy odpowiednim ciśnieniu,które na nim jest wytłoczone. A korki spotykałem różne.Nie pamiętam jakie powinno być ale znajdziesz w każdej serwisówce.
Zgadza się ale w MPI jest zbiornik wyrównawczy i na nim korek (chłodnica jest z przodu - bez korka)
Re: Układ chłodzenia.
Z dalszych oględzin tematu już prawie myślałem że sprawa się rozwiąże na lekko, bo poluzował się pierścień ściskający na jednym z węży i woda wyciekała. Niestety to nie wystarczyło, znalazłem coś takiego:
- Załączniki
-
- 3.JPG (38.58 KiB) Przejrzano 1626 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Układ chłodzenia.
pompa woda puszcza na uszczelnieniach zapewne
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Układ chłodzenia.
ładny kolor tego płyny
Silnik potrzebuje porządnego płukania układu chłodzenia, założenia nowej pompy cieczy i nowego termostatu. Jeżeli po tym nadal będą problemy z układem chłodzenia to uszczelka pod głowicą
Silnik potrzebuje porządnego płukania układu chłodzenia, założenia nowej pompy cieczy i nowego termostatu. Jeżeli po tym nadal będą problemy z układem chłodzenia to uszczelka pod głowicą
Re: Układ chłodzenia.
Jak zrobić takie porządne płukanie czy wystarczy odłączenie przewodu spod zbiornika wyrównawczego i podłączenie go pod szlauch? czy jakimś specjalnym środkiem?
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Układ chłodzenia.
trzeba zdjąć pompę cieczy i przez otwór po pompie wypłukać blok, następnie to najlepiej wyjąć chłodnićę i przez nią przelać dużo wody raz z jednej raz z drugiej strony, kolejny element to nagrzewnica, alę ją bez demontażu, popiąć koncówkę węża z wodą do zasilania nagrzewnicy i przelać wodę ale też zasilając na zmiane raz powrót a raz zasilanie, czasami jak jest doży sy to pomagam kompresorem.
Czasami taka operacja powoduje dużą rdzawą kałużę
A i jeszcze zapomniałem że w zbiorniczku wyrównawczym też się potrafi osadzić dużo mułu, a w ostatnim przypadku jaki robiłem to zarosnięty był ten cienki króciec odpowietrzający na obudowie termostatu
Czasami taka operacja powoduje dużą rdzawą kałużę
A i jeszcze zapomniałem że w zbiorniczku wyrównawczym też się potrafi osadzić dużo mułu, a w ostatnim przypadku jaki robiłem to zarosnięty był ten cienki króciec odpowietrzający na obudowie termostatu
Re: Układ chłodzenia.
Dobra rozebrałem, co myślicie?
- Załączniki
-
- P1020173.JPG (169.07 KiB) Przejrzano 1546 razy