wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: humin »

czy mając jednobiegowy włącznik wiatraka nagrzewnicy można go jakoś przerobić na dwubiegowy jak jest to w MPI?
może zastosowanie jakiegoś rezystora by dmuchało na 50%? nie jestem elektronikiem ale może ktoś zna sie na sprawie
jak to jest rozwiązane w MPI? idzie przez kompa?

przydało by sie to w szczegolności w deszczu, gdy parowanie szyb jest dość uciążliwe a i odgłos włączonego wiatraka męczy na dłuższą metę
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 549
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: domino1985 »

Zastosowanie rezystora wydaje się najprostszym rozwiązaniem, można też zrobić to na potencjometrze i dowolnie ustawiać wtedy siłę dmuchu.

Można nawet wykorzystać do tego regulator do wiatraków w PC

W Metro na przykład stopniowanie jest rozwiązane przy użyciu rurki owiniętej drutem z wyprowadzeniami do przełącznika :) działa to na zasadzie opornicy suwakowej znanej ze szkoły ;) im dalej znajduje się punkt A od B, tym większa rezystancja :)

edit\\ tak sobie pomyślałem że nawet można założyć przełącznik i rezystor z metro/100 ... do Miniaka by ładnie pasował, wygląda identycznie jak pokrętło do ustawiania lamp w mpi
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: icemac »

wyłączki trójpozycyjny plus drabinka rezystancyjna i masz pełną regulację

lub rezystor dodatkowo coby opór stawiał ;)


P.S.
drabinka droższe rozwiązanie
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
Sadam
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2487
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: Sadam »

w MPI jest właśnie jakiś gówniany rezystorek który nota bene kosztuje 30GBP!

http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 20RESISTOR
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: icemac »

ta najlepiej jak ktoś mający MPI "rozbebeszy" przełacznik i zmierzy ten rezystor ;)

wtedy będzie wiadomo ile on wynosi i będzie można zamontować trójpozycyjne przełączniki
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
Sadam
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2487
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: Sadam »

rezystor jest wkręcany od boku po prawej lub lewej stronie, nie pamiętak w tej chwili i nie mam gdzie obejrzeć, ale po kablach od przełącznika można dotrzeć
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 549
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: domino1985 »

a wygląda on tak:
Załączniki
mpi heater resistor
mpi heater resistor
thumbnail.jpg (27.03 KiB) Przejrzano 1819 razy
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: icemac »

@domino

super rezystor :mrgreen:
piekny kolor, piekna fotka wręcz z profilu ;)

a jaka wartość ??

tego nie wie nikt :???:
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 549
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: domino1985 »

szukałem ale się nie doszukałem takiej informacji w sieci ...
trzeba czekać aż ktoś skoczy z miernikiem do swojego mpi :cool:
Ostatnio zmieniony 07 sty 2010, 15:04 przez domino1985, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: humin »

czyli rezystor można dobrać tylko zostaje ustalenie oporności
a włącznik dwubiegowy ma ktoś na zbyciu czy to jakis standard ?
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: icemac »

dużej mocy tam nie ma więc patrząc nawet po wyglądzie taki powinien wystarczyć ;)
http://www.allegro.pl/item870294398_prz ... _1820.html
czy taki
http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/przela/815

P.S.
żadna reklama, wpadło mi w oko ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: monsterk »

Humin
szyby ci parowały bo miałeś dziury w progach :mrgreen:
Teraz w sułtanie nie będziesz musiał włącząć ogrzewania, dasz radę jak tylko będziesz pędził
Awatar użytkownika
macko
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 424
Rejestracja: 08 maja 2009, 23:19
Posiadane auto: mini
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: macko »

a ja nie włączam nawiewu, bo wtedy właśnie paruje :P

macko
maćko
Rych

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: Rych »

humin pisze:odgłos włączonego wiatraka męczy na dłuższą metę
Kurde, Humin, Ty słyszysz wiatrak? :shock: Zazdroszczę Ci wyciszenia silnika i wydechu......
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy

Post autor: humin »

hehe kiedyś przy spi słyszałem i jak jechalismy z Kielc bądź Radomia to troche męczyło
a teraz na grodzi nie ma wyciszenia i pojawił się gaźnik więc może i nie bedzie słyszalny :D

ps. monster co do progów to były zapychane tym co było pod ręką więc nie było dziur :P
ODPOWIEDZ