wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
Moderator: flapjck1
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2294
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
czy mając jednobiegowy włącznik wiatraka nagrzewnicy można go jakoś przerobić na dwubiegowy jak jest to w MPI?
może zastosowanie jakiegoś rezystora by dmuchało na 50%? nie jestem elektronikiem ale może ktoś zna sie na sprawie
jak to jest rozwiązane w MPI? idzie przez kompa?
przydało by sie to w szczegolności w deszczu, gdy parowanie szyb jest dość uciążliwe a i odgłos włączonego wiatraka męczy na dłuższą metę
może zastosowanie jakiegoś rezystora by dmuchało na 50%? nie jestem elektronikiem ale może ktoś zna sie na sprawie
jak to jest rozwiązane w MPI? idzie przez kompa?
przydało by sie to w szczegolności w deszczu, gdy parowanie szyb jest dość uciążliwe a i odgłos włączonego wiatraka męczy na dłuższą metę
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 549
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
Zastosowanie rezystora wydaje się najprostszym rozwiązaniem, można też zrobić to na potencjometrze i dowolnie ustawiać wtedy siłę dmuchu.
Można nawet wykorzystać do tego regulator do wiatraków w PC
W Metro na przykład stopniowanie jest rozwiązane przy użyciu rurki owiniętej drutem z wyprowadzeniami do przełącznika
działa to na zasadzie opornicy suwakowej znanej ze szkoły
im dalej znajduje się punkt A od B, tym większa rezystancja 
edit\\ tak sobie pomyślałem że nawet można założyć przełącznik i rezystor z metro/100 ... do Miniaka by ładnie pasował, wygląda identycznie jak pokrętło do ustawiania lamp w mpi
Można nawet wykorzystać do tego regulator do wiatraków w PC
W Metro na przykład stopniowanie jest rozwiązane przy użyciu rurki owiniętej drutem z wyprowadzeniami do przełącznika



edit\\ tak sobie pomyślałem że nawet można założyć przełącznik i rezystor z metro/100 ... do Miniaka by ładnie pasował, wygląda identycznie jak pokrętło do ustawiania lamp w mpi
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1764
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
wyłączki trójpozycyjny plus drabinka rezystancyjna i masz pełną regulację
lub rezystor dodatkowo coby opór stawiał
P.S.
drabinka droższe rozwiązanie
lub rezystor dodatkowo coby opór stawiał

P.S.
drabinka droższe rozwiązanie
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze 

- Sadam
- Super użytkownik
- Posty: 2487
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
w MPI jest właśnie jakiś gówniany rezystorek który nota bene kosztuje 30GBP!
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 20RESISTOR
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 20RESISTOR
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas

- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1764
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
ta najlepiej jak ktoś mający MPI "rozbebeszy" przełacznik i zmierzy ten rezystor 
wtedy będzie wiadomo ile on wynosi i będzie można zamontować trójpozycyjne przełączniki

wtedy będzie wiadomo ile on wynosi i będzie można zamontować trójpozycyjne przełączniki
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze 

- Sadam
- Super użytkownik
- Posty: 2487
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
rezystor jest wkręcany od boku po prawej lub lewej stronie, nie pamiętak w tej chwili i nie mam gdzie obejrzeć, ale po kablach od przełącznika można dotrzeć
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas

- domino1985
- Wiarus
- Posty: 549
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
a wygląda on tak:
- Załączniki
-
- mpi heater resistor
- thumbnail.jpg (27.03 KiB) Przejrzano 1818 razy
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1764
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
@domino
super rezystor
piekny kolor, piekna fotka wręcz z profilu
a jaka wartość ??
tego nie wie nikt
super rezystor

piekny kolor, piekna fotka wręcz z profilu

a jaka wartość ??
tego nie wie nikt

Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze 

- domino1985
- Wiarus
- Posty: 549
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
szukałem ale się nie doszukałem takiej informacji w sieci ...
trzeba czekać aż ktoś skoczy z miernikiem do swojego mpi
trzeba czekać aż ktoś skoczy z miernikiem do swojego mpi

Ostatnio zmieniony 07 sty 2010, 15:04 przez domino1985, łącznie zmieniany 1 raz.
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2294
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
czyli rezystor można dobrać tylko zostaje ustalenie oporności
a włącznik dwubiegowy ma ktoś na zbyciu czy to jakis standard ?
a włącznik dwubiegowy ma ktoś na zbyciu czy to jakis standard ?
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1764
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
dużej mocy tam nie ma więc patrząc nawet po wyglądzie taki powinien wystarczyć 
http://www.allegro.pl/item870294398_prz ... _1820.html
czy taki
http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/przela/815
P.S.
żadna reklama, wpadło mi w oko

http://www.allegro.pl/item870294398_prz ... _1820.html
czy taki
http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/przela/815
P.S.
żadna reklama, wpadło mi w oko

Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze 

- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
Humin
szyby ci parowały bo miałeś dziury w progach
Teraz w sułtanie nie będziesz musiał włącząć ogrzewania, dasz radę jak tylko będziesz pędził
szyby ci parowały bo miałeś dziury w progach

Teraz w sułtanie nie będziesz musiał włącząć ogrzewania, dasz radę jak tylko będziesz pędził
- macko
- Swój Człowiek
- Posty: 424
- Rejestracja: 08 maja 2009, 23:19
- Posiadane auto: mini
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
a ja nie włączam nawiewu, bo wtedy właśnie paruje 
macko

macko
maćko
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
Kurde, Humin, Ty słyszysz wiatrak?humin pisze:odgłos włączonego wiatraka męczy na dłuższą metę

- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2294
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: wiatrak nagrzewnicy - jednobiegowy/dwubiegowy
hehe kiedyś przy spi słyszałem i jak jechalismy z Kielc bądź Radomia to troche męczyło
a teraz na grodzi nie ma wyciszenia i pojawił się gaźnik więc może i nie bedzie słyszalny
ps. monster co do progów to były zapychane tym co było pod ręką więc nie było dziur
a teraz na grodzi nie ma wyciszenia i pojawił się gaźnik więc może i nie bedzie słyszalny

ps. monster co do progów to były zapychane tym co było pod ręką więc nie było dziur
