Zapłon

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Zapłon

Post autor: Konrad K_2 »

troche nie mini ale tez gaznikowy turbo z reanaul 5 gtt , mój swap

problem mam taki

po kazdym przejezdzie i zgaszeniu , nastepnego dnia nie moge odpalic

wykręcam swiece ... czarne ze ho... czyszcze i od reki odpala

czym pokręcic zeby bylo dobrze ?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: flapjck1 »

turbo oleju nie leje?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: Konrad K_2 »

troche ale z odpieta turbina jest to samo
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: flapjck1 »

no to masz za bogata mieszanke, jest jakas regulacja skladu na tym solexie?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: Konrad K_2 »

no jest jakas śrubka , wkreciłem tak ze az ciezko idzie dalej
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: Sadam »

w hifie jak się wkręci to jest bogatsza :mrgreen: także lepeij sprawdź jak to powinno działać
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: markfive »

Konrad K_2 pisze:no jest jakas śrubka , wkręciłem tak ze az ciezko idzie dalej

Konrad nie kręć na siłę tej śrubki :grin: bo jak ma na końcu stożek to "załatwisz" i śrubkę i gniazdo.
Nie znam dokładnie budowy tego gaźnika. Jeżeli nie ma obwodu obejściowego dla biegu jałowego, to wkręcenie do końca do pierwszego oporu ale nie na siłę śrubki regulacyjnej składu mieszanki powinno spowodować zatrzymanie silnika. Jezeli nadal pracuje "na wolnych" to albo gaźnik przelewa (zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej) albo gniazdo / końcówka śruby regulacyjnej są uszkodzone
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: Konrad K_2 »

nie krecilem do oporu

moze cos z tego odczytacie bo dla mnie gazniki nadal sa tajemnicą

http://super5gtturbo.s.u.pic.centerblog ... dcs5w8.jpg
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

gaźnik renault 5 turbo SWAP mini

Post autor: markfive »

Konrad K_2 pisze:...nie krecilem do oporu


To dobrze. Miałem na myśli śrubkę oznaczoną nr 18 na rysunku i chociaż tego wcześniej nie widziałem jak widzisz nie myliłem się co do jej zakończenia. :grin:
Aby coś więcej wydedukować musze zapoznać sie z opisem tego gaźnika. Pójdę za tropem adresu rysunku. Jak coś wymyślę to napiszę.

Daję tymczasem pole do popisu dla innych :grin:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: flapjck1 »

a plywak i zawor nad plywakiem sa ok?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: Konrad K_2 »

flapjck1 pisze:a plywak i zawor nad plywakiem sa ok?

'
gaznik był kupiony jako "po odświeżeniu" i w sumie w to wierze bo uszczelki które widac wyglądaja na nowe no i jezdziłem tą piątką przed wytarganiem silnika i takiego problemu nie było , wiec stwierdzam ze jak coś " pokręciłem" w międzyczasie.

ps.

taki jeszcze opis znalazłem

http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... /page1.jpg

ps2

http://www.r21club.com/download/r21orga ... or_ang.pdf
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: markfive »

Konrad K_2 pisze:...jezdziłem tą piątką przed wytarganiem silnika i takiego problemu nie było , wiec stwierdzam ze jak coś " pokręciłem" w międzyczasie.


Obejrzałem rysunki i opisy instalacji zasilania silnika turbo R 5 dostępne na stronie zwiazanej z pokazanym rysunkiem i obawiam się, że teraz po zamontowaniu tego silnika do mini zostało to wszystko nieprawidłowo lub niedokładnie zamontowane i połączone. Instalacja ta jest dość skomplikowana i nie będzie działać prawidłowo gdy chociaż jeden jej element został pominięty lub zastąpiony czymś innym. Odłączenie turbiny zmienia parametry współpracy silnika z tym gaźnikiem więc to też nie jest wyjście z sytuacji.

Rysunek pełnej instalacji z opisem, który przetłumaczyłem z jęz francuskiego prześlę Ci na mail bo to zbyt duży plik by zamieszczac go tu na forum.
Radzę Ci poszukać mechanika dobrze obeznanego z tą instalacją i jej działaniem.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapłon

Post autor: Konrad K_2 »

Dzięki za maila dostałem przeanalizowałem.
U mnie wygląda to tak
http://img215.imageshack.us/img215/4131 ... ult5gt.jpg

i jest to zrobione wg przygotowania N lub A grupowego

z takiego manuala http://file4u.pl/download/1103140/Renault5manual.exe
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

gaźnik R5 turbo SWAP mini

Post autor: markfive »

Konrad K_2 pisze:...jest to zrobione wg przygotowania N lub A grupowego


Wiele elementów zostało wyeliminowanych ...a do czegoś one były potrzebne.
Czy gdy ten motor był jeszcze w R5 też były usunięte ?
Może lepiej " zejść na ziemię" i modyfikacje ograniczyć do poziomu poprawionej serii (fast road).
Modyfikacje N / A grupowe mogą pociągać za sobą również N / A grupowe kłopoty i problemy techniczne.

Wszystko zapewne da się opanować, byc może nawet powód jest zupełnie błachy- do tego potrzebna jest jednak spora wiedza i praktyka.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: gaźnik R5 turbo SWAP mini

Post autor: Konrad K_2 »

markfive pisze:Czy gdy ten motor był jeszcze w R5 też były usunięte ?

no wlasnie problem w tym ze tak , ja załozyłem nowe kable swiece cewke , weżyki od cisnień / podcisnień , nowego blowa , ale wszystko w tej samej specyfikacji co wczesniej.


cały czas wydaje mi sie ze to kwestia tej srubki bo wolnych obrotów wogóle niema , cały czas ssanie, dymi bardzo (nie olejowo)
Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 15:08 przez Konrad K_2, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ