Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

TomSky
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 274
Rejestracja: 28 cze 2008, 20:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: GóRny Śląsk

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: TomSky »

Babak pisze:Ja to nie wierze! faktycznie nie było oleju....

hmmm... ile by cie tu podliczyć za diagnostyke... :wink:
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: pididi »

W temacie około-olejowym:
Wymieniał ktoś uszczelkę miski olejowej?

Przy ostatniej zmianie oleju była nieco zapocona, teraz z kolei Miniak zaczął zostawiać plamy oleju po całonocnym postoju. Nie wiem skąd dokładnie cieknie, nie mam podnośnika ani kanału - postaram się podjechać do pobliskiego mechanika i zbadać sprawę :neutral:

Zadzwoniłem też do ASO, ale obawiam się ceny, bo pewnie "zgodnie z technologią" (ulubione słowo) trzeba rozebrać pół auta. W sumie, patrząc na konstrukcję i funkcje miski w MINI można się tego spodziewać. Na razie zamówiłem uszczelkę i filtr oleju, wycena robocizny na jutro... :???:
marcin.kraków
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 109
Rejestracja: 31 paź 2009, 14:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: marcin.kraków »

pididi pisze:W temacie około-olejowym:
Wymieniał ktoś uszczelkę miski olejowej?

Przy ostatniej zmianie oleju była nieco zapocona, teraz z kolei Miniak zaczął zostawiać plamy oleju po całonocnym postoju. Nie wiem skąd dokładnie cieknie, nie mam podnośnika ani kanału - postaram się podjechać do pobliskiego mechanika i zbadać sprawę :neutral:

Zadzwoniłem też do ASO, ale obawiam się ceny, bo pewnie "zgodnie z technologią" (ulubione słowo) trzeba rozebrać pół auta. W sumie, patrząc na konstrukcję i funkcje miski w MINI można się tego spodziewać. Na razie zamówiłem uszczelkę i filtr oleju, wycena robocizny na jutro... :???:
z tego co pamietam u mnie przy wymianie nie rozbierali połowy auta a chyba nie ma wielkiej roznicy między spodem silnika w r50 a r53. jezeli się myle to mnie wyprowadzcie z błędu.

a co do rozbierania polowy auta to w aso stwierdzili ze nie wymienia paska klinowego bez takiej operacji po czym pojechalem do znajomego mechesa ktory troche pokombinowal i zmienil bez wiekszych komplikacji takze chyba dla chcacego nic trudnego :)
bbbrk

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: bbbrk »

Po kilku dobrych godzinach w serwisie stwierdzono że w ramach gwarancji wymienią rozrząd, napinacz i cos tam jeszcze. Podobno po tym ma przestać "hałasować jak diesel".Więc czekam na części.
Awatar użytkownika
SebaD
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 172
Rejestracja: 16 lut 2009, 13:38
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: SebaD »

bbbrk pisze:Po kilku dobrych godzinach w serwisie stwierdzono że w ramach gwarancji wymienią rozrząd, napinacz i cos tam jeszcze. Podobno po tym ma przestać "hałasować jak diesel".Więc czekam na części.
Witam w klubie.
Te kilka godzin zajela procedura uzyskania zgody na naprawe gwarancyjna od BMW :))

Ale wszystko dobre co sie dobrze konczy.

Seba
Maciusiowy

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: Maciusiowy »

pididi pisze:W temacie około-olejowym:
Wymieniał ktoś uszczelkę miski olejowej?

Przy ostatniej zmianie oleju była nieco zapocona, teraz z kolei Miniak zaczął zostawiać plamy oleju po całonocnym postoju. Nie wiem skąd dokładnie cieknie, nie mam podnośnika ani kanału - postaram się podjechać do pobliskiego mechanika i zbadać sprawę :neutral:

Zadzwoniłem też do ASO, ale obawiam się ceny, bo pewnie "zgodnie z technologią" (ulubione słowo) trzeba rozebrać pół auta. W sumie, patrząc na konstrukcję i funkcje miski w MINI można się tego spodziewać. Na razie zamówiłem uszczelkę i filtr oleju, wycena robocizny na jutro... :???:
ja wymieniałem ostatnio...jakieś 4h to trwało...części kupuję w ASO, ale tam nie serwisuję od kiedy za wymianę tylnej blendy nad rejestracją zaśpiewano mi 470pln - ROBOCIZNY!!! 4 śrubki odkręć wykręć, konektor podłącz... w garażu zrobiłem to sam w 15 minut. Naprawdę nie wiem skąd się biorą te ceny...

A co do cieknięcia, sprawdź jeszcze chłodnicę oleju, ja miałem tam mały wyciek...wymieniłem na nową + uszczelka i jest całkiem w porządku :wink:
Marcin.

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: Marcin. »

U mnie przyczyną głośnej pracy był napinacz. Dokładnie będę wiedział we wtorek jak odbiorę auto z ASO
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Olej można mieszać.

Post autor: Babak »

Po tym klekocie wywołanym brakiem oleju wlałem 1L 5W30. (kiedyś był taki używany) Jak się okazało 4000km temu w Berlinie zalali mi Castrolem 0W40. Jak zadzwoniłem do Auto Fusa to byli zdziwieni i powiedzieli że oni dla tego modelu mają sugerowany 0W30.
Generalnie dowiedziałem się że jak klekocze z braku oleju to nie jest jeszcze tak tragicznie bo jakiś tam zawór się w ten sposób odzywa czy coś. Gorzej jest podobno jak zaczyna się świecić jakaś tam kontrolka.

Pytanie do was bo oczywiście w Fusie mi odpowiadają że cały olej wraz z filtrami do wymiany:
Czy jak wlałem ten 1L 5W30 to mogę teraz dolać te 3,5L 0W40 czy tam 0W30? Można mieszać takie lepkości? Czy lepiej wymienić cały olej z filtrami?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: pididi »

Dla zainteresowanych, koszty wymiany uszczelki to niecałe 380zł (uszczelka ~100 + ~280 robocizna).
marecek

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: marecek »

napisz lepiej czy przestało się lać?
Marcin.

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: Marcin. »

Przyczyną głośnej pracy silnika był napinacz łańcucha rozrządu. Po wymianie jak ręką odjął. Koszt w ASO 440 PLN.
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 680
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: bob.dsk »

Jak odpalam to przez 3-4 skekundy mamy taki głośny dzwięk. Też mam już wymieniać czy czekać aż będzie cały czas tak głośno pracował? Lepiej wcześniej zadziałać :mrgreen:
R56 239km 342nm
Awatar użytkownika
jrock7
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 473
Rejestracja: 15 lip 2006, 18:44
Posiadane auto: R55 Cooper D
Lokalizacja: Gdynia

Re: Cooper S klekocze / klekot / pracuję jak w dieslu

Post autor: jrock7 »

Nie dam glowy, ale ktos mi kiedys wspominal, ze ta usterka byla jakims czestym felerem przy R56 i swego czasu nawet byla akcja w ASO bezplatnej wymiany napinacza lancucha.... Chyba Pan Tomek, jak jeszcze pracowal u Zdunka cos o tym wspominal.... Spytaj sie moze nowej ekipy u Zdunka czy potwierdzaja ta przypadlosc...
ODPOWIEDZ