Kontorlka, silnik do połowy zalany?

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

bbbrk

Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: bbbrk »

Otóż zapaliła mi się taka śliczna kontrolka, na dodatek silnik stracił moc i przy dodawaniu gazu słychać coś na rodzaj "gól gól gól gól" - (ale tylko jedno)

Sprawdzałem w instrukcji co to takiego fajnego znaczy, i niestety nic konkretnego nie mówi.

Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczną?
Załączniki
IMG_0746.jpg
IMG_0746.jpg (12.98 KiB) Przejrzano 2723 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: flapjck1 »

to jest tzw CHECK albo MIL, oznacza usterke ukladu napedowego ktora wymaga pojechania do serwisu najszybciej jak sie da

przyczyn moze byc milion
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
SpaCar

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: SpaCar »

Ta kontrolka może kryć wiele problemów, ale zanij od:

1. Sprawdź czy masz dokręcony korek paliwa - wiem, głupie ale czasem może się tak dziać.

2. Może pojawić Ci się błąd P1638 - problem z przepustnicą - pojawiający się problem w S do 2009r. Po prostu ją wyczyść;)

3. Kolektor dolotowy uszkodzony.

Tak czy inaczej bez podpięcia pod komputer to wróżenie z fusów.
zoy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 134
Rejestracja: 19 mar 2011, 22:40
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gda/Wawa

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: zoy »

bbbrk pisze:Otóż zapaliła mi się taka śliczna kontrolka, na dodatek silnik stracił moc i przy dodawaniu gazu słychać coś na rodzaj "gól gól gól gól" - (ale tylko jedno)

Sprawdzałem w instrukcji co to takiego fajnego znaczy, i niestety nic konkretnego nie mówi.

Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczną?
jestes z wawy to podjedz do chłopaków z Konstancina, mi wystapił dwa razy taki check przy obluzowanym czujniku odpowietrzania układu paliowego, drugi raz przy wypaleniu uszczelki głowicy :twisted:
FLUSHSTYLE PL- FORM OVER FUNCTION
HELLAFAIL, HELLAFLUSH, PADDIFLUSH, SLAMMED, STANCE
bbbrk

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: bbbrk »

Umowiony na jutro do Inchcape ciekae co wymysyla...

Napewno przyczyna nie jest korek do wlewu paliwa (sprawdzilem, baaa nawet zatankowalem do pełna)

Na dodatek silnik zaczal sie "krztusić"
zoy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 134
Rejestracja: 19 mar 2011, 22:40
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gda/Wawa

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: zoy »

bbbrk pisze:Na dodatek silnik zaczal sie "krztusić"
oby nie była to uszczelka pod głowicą, sprawdź przed jazda ile płynu chłodniczego masz w zbiorniczku i czy przypadkiem na bagnecie od poziomu oleju nie ma białej smugi.
FLUSHSTYLE PL- FORM OVER FUNCTION
HELLAFAIL, HELLAFLUSH, PADDIFLUSH, SLAMMED, STANCE
bbbrk

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: bbbrk »

1) olej stan ok,
2) płyn od chłodnicy też ok,
bbbrk

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: bbbrk »

Tadam.... i wiadomo...
w ramach gwarancji do wymiany turbosprężarka!
Awatar użytkownika
zimonK
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 495
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: zimonK »

To niezły fart, że stało się to teraz, kiedy jeszcze masz gwarancję. Później mogłoby być co najmniej nieciekawie :mrgreen:
Szymon
bbbrk

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: bbbrk »

a najlepsze jest to ze gwaranacja konczy sie na poczatku marca... biezacego roku.

Zastanawia mnie bardzo czy faktycznie ten samochod jest tak awaryjny (defakto 47 tys przebiegu).
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1443
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: se7ven »

bbbrk pisze:a najlepsze jest to ze gwaranacja konczy sie na poczatku marca... biezacego roku.

Zastanawia mnie bardzo czy faktycznie ten samochod jest tak awaryjny (defakto 47 tys przebiegu).
O turbo lub sprężarkę należy dbać podczas eksploatacji. Więcej chyba jest w instrukcji obsługi, której nie czytałem. Wadliwy egzemplarz też może się zdarzyć.
Awatar użytkownika
krzyss
Nowy
Nowy
Posty: 84
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:35
Posiadane auto: Accord 1980r.
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: krzyss »

Albo tak zdjagnozowali bo tak powiedzial bardzo madry komputer :-)
krzyss & Kasia
Brennt
Wiarus
Wiarus
Posty: 537
Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecinek/Poznań

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: Brennt »

zdaje sie, ze nie wolno od razu po zatrzymaniu wylaczac silnika, tylko poczekac az turbina sie schlodzi
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
dafit

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

Post autor: dafit »

a ja podejrzewam ze pewnie dv nie trzymał a serwis zdiagnozowal ze turbo do wymiany. NIe raz slyszalem o takich przypadkach glownie w 2.0tfsi(a one budowa sa bardzo zblizone do 1.6t z R56) i tez maja ten sam dv montowany w muszli sprezarki jakw r56. W kazdym badz razie ja bym sie bardzo cieszyl skoro to leci z gwarancji:)
ql24ny

u mnie ponoć padła turbosprężarka

Post autor: ql24ny »

W moim Mini Coupe R56 wystąpiła identyczna sytuacja. Przy ruszaniu zapaliła się owa kontrolka, silnik stracił moc. W serwisie diagnoza "uszkodzona turbosprężarka". Też wymiana na gwarancji.
Niestety po wymianie turbo saamochód raz przyspiesza jakby miał te turbo a za chwilę jakby go nie miał. Stąd myślę, że coś jeszcze jest nie tak. Temat rozwojowy a ja się trochę zaczynam niepokoić, że ASO nie potrafi znaleźć przyczyny.
ODPOWIEDZ