Regeneracja głowicy silnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Regeneracja głowicy silnika

Post autor: markfive »

Głowica silnika serii A / A+ 1275 cm. Stan wyjściowy uszkodzone, częściowo wypalone gniazda zaworów wydechowych, zużyte prowadnice, brak zaworów i sprężyn.

Zakres naprawy i modyfikacji: Powiększenie średnicy kanałów ssacych i wydechowych na całej długości ze szczególnym naciskiem na odcinki kanałów bezpośrednio przed zaworami. Wstawienie nowych prowadnic o średnicy wewnętrznej 7 mm. Stożkowe zakończenia prowadnic. Uszczelniacze Elring. Wstawione nowe gniazda zaworów wydechowych z materiału wysokiej jakości przystosowanego do benzyny bezołowiowej / gazu. Nowe zawory ssące 35,4 mm i wydechowe 29,5 mm o średnicy trzonków 7 mm. Planowanie powierzchni przylgowej głowicy 0,4 mm
Głowica przystosowana do zastosowania dla silnika 1275 - modyfikacje w celu poprawy przepływu kanałów dla lepszego napełniania cylindrów, niewielkiego zwiększenia CR i zastąpienia prowadnic i zaworów "calowych" metrycznymi 7 mm wraz z bardziej skutecznymi uszczelniaczami.
Załączniki
mfv1275 head  3.jpg
mfv1275 head 3.jpg (20.86 KiB) Przejrzano 5805 razy
mfv1275 head  2.jpg
mfv1275 head 2.jpg (35.53 KiB) Przejrzano 5805 razy
mfv1275 head 1.jpg
mfv1275 head 1.jpg (44.35 KiB) Przejrzano 5805 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: markfive »

Uzupełnienie. Opisana wyżej głowica w trakcie renowacji, widok od strony kolektora ssąco wydechowego. Zaznaczone granice do obróbki / powiększenia kanałów wydechowych.
Załączniki
mfv1275 head 0x.jpg
mfv1275 head 0x.jpg (26.19 KiB) Przejrzano 5779 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: flapjck1 »

waldkowa?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: markfive »

Głowica silnika serii A 998 cm typ 12G295 stosowana w silnikach Cooper i Innocenti. Najlepsza głowica do silników 998. Zamiana seryjnej głowicy A 848 i 998 cm lub A+ 998 cm na typ 12G295 po dostosowaniu stopnia sprężania i dostrojeniu gaźnika, umożliwia zwiększenie mocy silnika o 7 KM.
Zakres naprawy i modyfikacji. Powiększenie średnicy kanałów ssących i wydechowych głównie bezpośrednio przed zaworami. Nowe prowadnice ( średnica wewn. 7 mm) o stożkowym zakończeniu. Uszczelniacze Elring. Nowe zawory ssące 33 mm i wydechowe 27,3 mm. Podwójne sprężyny zaworowe. Planowanie powierzchni przylgowej głowicy w tym przypadku o 1,5 mm.
Na trzeciej ilustracji głowica przed regeneracją.
Załączniki
mfv998 295 head 0x.jpg
mfv998 295 head 0x.jpg (44.1 KiB) Przejrzano 3790 razy
mfv998 295 head 2.jpg
mfv998 295 head 2.jpg (32.3 KiB) Przejrzano 3790 razy
mfv998 295 head 1.jpg
mfv998 295 head 1.jpg (49.12 KiB) Przejrzano 3790 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: markfive »

Porównanie głowic.
1. Typ 12G295 stosowana w Cooper 998 i Innnocenti 1000 / L90. Powiększone średnice kanałów. Powiększona komora spalania (+3,8 cm3). Średnica zaworów ssących 31 mm, wydechowych 25,4 mm. Głowica opisana wyżej i pokazana na ilustracji jest zmodyfikowana. Średnice zaworów to 33 mm (ssące) i 27,3 mm (wydechowe). Kształt komory spalania zmieniony głównie w okolicy zaworów wydechowych dla zachowania równej odległości między grzybkiem zaworu wydechowego a najbliższą ścianką komory. Po zmierzeniu pojemności komór spalania po obróbce, konieczne jest wyliczenie stopnia sprężania (CR) dla silnika w którym ma być zamontowana i odpowiednie jego dostosowanie poprzez planowanie powierzchni przylgowej.

2. Seryjna, typ podstawowy 12A1456 czyli taka jak stosowane w silnikach 998 serii A i A+.
Różnica między A i A+ po 90 roku polega na tym, że nowsze głowice mają wstawiane gniazda zaworowe i zawory przystosowane do benzyny bezołowiowej. Jest też niewielka (+1 cm3) różnica pojemności komory spalania. Średnica zaworów ssących 27 mm, wydechowych 25,4 mm

Wyraźnie widać różnice kształtu komór spalania i różnice średnic kanałów dolotowych od strony kolektora.
Załączniki
295 vs 1456 02.jpg
295 vs 1456 02.jpg (39.38 KiB) Przejrzano 3713 razy
295 vs 1456 01.jpg
295 vs 1456 01.jpg (68.29 KiB) Przejrzano 3713 razy
Awatar użytkownika
klorak
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 25 paź 2009, 16:48
Posiadane auto: Mini Special 1100
Lokalizacja: Polkowice

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: klorak »

markfive pisze:Głowica silnika serii A / A+ 1275 cm. Stan wyjściowy uszkodzone, częściowo wypalone gniazda zaworów wydechowych, zużyte prowadnice, brak zaworów i sprężyn.

Zakres naprawy i modyfikacji: Powiększenie średnicy kanałów ssacych i wydechowych na całej długości ze szczególnym naciskiem na odcinki kanałów bezpośrednio przed zaworami. Wstawienie nowych prowadnic o średnicy wewnętrznej 7 mm. Stożkowe zakończenia prowadnic. Uszczelniacze Elring. Wstawione nowe gniazda zaworów wydechowych z materiału wysokiej jakości przystosowanego do benzyny bezołowiowej / gazu. Nowe zawory ssące 35,4 mm i wydechowe 29,5 mm o średnicy trzonków 7 mm. Planowanie powierzchni przylgowej głowicy 0,4 mm
Głowica przystosowana do zastosowania dla silnika 1275 - modyfikacje w celu poprawy przepływu kanałów dla lepszego napełniania cylindrów, niewielkiego zwiększenia CR i zastąpienia prowadnic i zaworów "calowych" metrycznymi 7 mm wraz z bardziej skutecznymi uszczelniaczami.


Jaki jest łączny koszt regeneracji głowicy?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: markfive »

klorak pisze:Jaki jest łączny koszt regeneracji głowicy?

Podaj typ głowicy, ważne też czy A seria bez gniazd czy A+ z gniazdami na bezołowiowe paliwo. Jaki stan ( kompletna / niekompletna / zawory, prowadnice, gniazda do wymiany czy obróbki i dotarcia. Stan sprężyn czy do wymiany ?). Jaki cel regeneracji - czy do seryjnego silnika czy ma być modyfikowana.
Zakres naprawy / modyfikacji ma decydujące znaczenie. Ważne też czy zawory, prowadnice, sprężyny, uszczelniacze maja być oryginalne sprowadzane z UK czy bazowane na dostępnych typowych.
Awatar użytkownika
klorak
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 25 paź 2009, 16:48
Posiadane auto: Mini Special 1100
Lokalizacja: Polkowice

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: klorak »

markfive pisze:
klorak pisze:Jaki jest łączny koszt regeneracji głowicy?

Podaj typ głowicy, ważne też czy A seria bez gniazd czy A+ z gniazdami na bezołowiowe paliwo. Jaki stan ( kompletna / niekompletna / zawory, prowadnice, gniazda do wymiany czy obróbki i dotarcia. Stan sprężyn czy do wymiany ?). Jaki cel regeneracji - czy do seryjnego silnika czy ma być modyfikowana.
Zakres naprawy / modyfikacji ma decydujące znaczenie. Ważne też czy zawory, prowadnice, sprężyny, uszczelniacze maja być oryginalne sprowadzane z UK czy bazowane na dostępnych typowych.


Chodziło mi o twój konkretny przypadek.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: markfive »

Pozwolisz, że nie odpowiem na forum na to konkretne pytanie. Każda naprawa / modyfikacja głowicy jest inna jeżeli chodzi o zakres więc nie wiem w jakim celu zadajesz to pytanie.
Nie mam zamiaru brać udziału w dyskusji o kosztach i cenach. Dla jednych są to wielkości zrozumiałe i do zaakceptowania dla innch będzie to "cholernie drogo" i bez sensu bo kupią sobie za to np. 3 używane głowice z rozbiórki. :smile:

Jeżeli pytasz tylko z ciekawości to można przyjąć przybliżoną rozpiętość kosztów pomiędzy 300 a 1300 zł zależnie od zakresu, w/g aktualnych cen.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: markfive »

Głowica 12G940 seryjnie stosowana w silnikach o pojemności 1275 cc, w tym przypadku przystosowana do zamontowania na bloku silnika 998 cc.
Na pierwszej ilustracji u góry głowica zdjęta z silnika 1275 metro przed renowacją i modyfikacją, niżej ta sama głowica już przerobiona.
Zakres prac : powiększenie średnicy kanałów na całej długości, wymiana prowadnic (zakończenia stożkowe i inne wzmocnione uszczelniacze), wymienione zawory bez zmiany średnicy. Obniżone gniazda zaworów wydechowych. Obróbka komór spalania (zmiana kształtu i pojemności komór, planowanie powierzchni.
Na drugiej ilustracji blok 998 (rozwiercony - płaskie tłoki nadwymiarowe +120) z uszczelką pod głowicę 1275.
Załączniki
mod 998.jpg
mod 998.jpg (100 KiB) Przejrzano 3280 razy
12g940 mod.jpg
12g940 mod.jpg (67.89 KiB) Przejrzano 3280 razy
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: mum666 »

Poszukuję właśnie głowicy do odbudowy litrówki na ulicę, chciałbym wsadzić coś lepszego nić CAM4810, celowałem w 12G295 ale jakoś ostatnio ciężko o nie na ebay'u albo licytacje kończą się kosmiczną ceną... znalazłem jeszcze 2 typy, które można kupić:

-12G202
-12A185

czy są to głowice lepsze (kanały/komory/przepływ ogólnie) od CAM4810 i pasują plug&play do 998ccm czy nie zawracać sobie nimi głowy?
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: monsterk »

mam glowice 295 na sprzedaź ale do remontu
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: markfive »

Kontynuacja tematu głowic silników serii A i A+

W trakcie kolejnego remontu silnika 1275 SPI wykonałem modyfikację głowicy w celu dostosowania jej do zwiększonej do 1312 cc pojemności silnika. W głowicy powiększone zostały średnice przelotu kanałów głównie w okolicy gniazd zaworów ssących i częściowo wydechowych. Aby to zrobić konieczne jest usunięcie prowadnic i wprasowanie nowych po tej operacji. Zawsze po wymianie prowadnic zmienia się położenie ich w osi gniazd zaworowych co wymaga również obróbki gniazd. To są rutynowe czynności.
W przypadku tej głowicy zdecydowałem o modyfikacji również komór spalania. Po oznaczeniu granic obróbki kształtu w okolicy zaworów (w tym celu za szablon służy uszczelka pod głowicę) ukazały się widoczne znaczne różnice kształtu poszczególnych komór w fabrycznej głowicy. Ciekawostką okazało się również to, że komora spalania drugiego cylindra była mniejsza od pozostałych trzech.
Po obróbce kształtu i głębokości komór ich objętości zostały wyrównane.
Głowica przed i po obróbce na pierwszej ilustracji

Kolejny przykład to wykonanie gwintowanego otworu pod czujnik temperatury cieczy chłodzącej w głowicy SPI. Taką operację trzeba wykonać w przypadku rezygnacji z wtrysku na rzecz gaźnika. Czujnik w SPI wkręcony jest w kanał wodny kolektora ssącego.
W tym konkretnym przypadku silnik to SPI, ale w samochodzie zamontowała została inna deska rozdzielcza i nieseryjne wskaźniki. Stąd potrzeba dostosowania do nich niezależnego czujnika. Czujnik w kolektorze pozostaje oryginalny bo na jego podstawie ECU dostosowuje pracę wtrysku.
Kolejne etapy wykonania gwintowanego otworu na drugiej ilustracji
Załączniki
modyfikacja głowicy.jpg
modyfikacja głowicy.jpg (84.25 KiB) Przejrzano 340 razy
head mod temp.jpg
head mod temp.jpg (95.39 KiB) Przejrzano 340 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: flapjck1 »

A ja geremu do litra zaaplikowalem glowice 12g285 z zaworami z 1,3 - wydechy 29 mm a ssace zostaly stoczone do okolic 31,5 a indywidualnie dopasowywane w tym konkretnym silniku - tak aby uniknac pocketingu w bloku a zeby ten grzybki nie uderzaly w krawedz cylindra

Zas aby skompensowac roznice dlugosci trzonkow zostaly wykonane na zamowienie specjalne podkladki pod kolumienki klawiatury
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Regeneracja głowicy silnika

Post autor: hillman »

Witam.
Blok 998 A+ z podcięciami pod głowice 12G940. Tutaj pokazałem moje zboczenie... docieranie blok – głowica.
Darek.
Załączniki
Zdjęcie013.jpg
Zdjęcie013.jpg (937.57 KiB) Przejrzano 323 razy
Zdjęcie017.jpg
Zdjęcie017.jpg (925.51 KiB) Przejrzano 323 razy
Zdjęcie012.jpg
Zdjęcie012.jpg (991.66 KiB) Przejrzano 323 razy
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
ODPOWIEDZ