Zawieszenie i okolice

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Zawieszenie i okolice

Post autor: Bochen »

Bry. Jako że w Łodzi brak specjalisty od Mini, a forumowi specjaliści daleko, postanowiłem na własną rękę zrobić zawieszenie i parę pierdół.. W związku z powyższym zakładam temat i pozwolę sobie zadać pytania i ewentualnie będę liczył na waszą pomoc :D

Co zamierzam zrobić:
1. Sworznie obie strony
2. Wymiana osłony gumowej przegubu zewnętrznego od strony kierowcy.
3. Weryfikacja zużycia reszty elementów zawieszenia.
4. Wymiana gruszek.
5. Wymiana amortyzatorów
6. Wymiana klocków.
7. Wymiana oleju.
8. Odpowietrzenie hamulców.
9. Regulacja bębnów.

Kolejność jest przypadkowa.

W chwili obecnej:
1. Spuszczony olej.
2. Zdjęte zwrotnice.
3. Wyjęte gruchy.
4. Wyjęte wahacze.
5. Wyjęta półoś.

Obrazek
Obrazek

Pytania:
1. Silnik jest ubrudzony olejem od spodu i od strony sprzęgła ale nie jestem w stanie na własną rękę wyjąć silnika (no może i bym mógł jakbym się postarał ale pewnie bym tego nie złożył). Co mogę zweryfikować z silnikiem w budzie jeżeli chodzi o wycieki?
2. Czy osłona gumowa na zdjęciu jest prawidłowa?
3. Jak zdjąć przegub żeby założyć półoś? Mam haynes'a ale trochę nie kumam tego opisu tam.
4. Jak zweryfikować stan osi wahaczy - co sprawia że oś kwalifikuje się do wymiany?
5. Jak zweryfikować stan łożysk skośnych w zwrotnicach? Co sprawia że łożysko jest do wymiany?
6. Czy można kupić same oringi do łożysk zwrotnicy jeżeli łożyska same w sobie będą okej?
7. Może głupie pytanie - jak wyczyścić zwrotnice i wahacze ze starego smaru i osadów? Benzyna + ropa pół na pół + moczenie i pędzel?

Pewnie pojawi się jeszcze parę pytań przy montażu więc jeszcze będę pisał. Jak uda mi się doczyścić elementy to wrzucę zdjęcia poglądowe to będzie można lepiej ocenić co i jak.

Z góry dzięki za pomoc!
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: hillman »

Re. 1. Silnik jest ubrudzony olejem od spodu i od strony sprzęgła ale nie jestem w stanie na własną rękę wyjąć silnika (no może i bym mógł jakbym się postarał ale pewnie bym tego nie złożył). Co mogę zweryfikować z silnikiem w budzie jeżeli chodzi o wycieki?
Cieknie z popychacza zmiany biegów, wymienić tą małą uszczeleczkę na wałku....
http://markfive.republika.pl/dbst/bst7.htm
Re.3. Jak zdjąć przegub żeby założyć półoś? Mam haynes'a ale trochę nie kumam tego opisu tam.
Przegub na półosi, od strony skrzyni.. wychodzi za pomocą dużego młotka. Półoś w imadle ...Trza pizgnąc zza ucha i wychodzi. ..
Re. 7. Może głupie pytanie - jak wyczyścić zwrotnice i wahacze ze starego smaru i osadów? Benzyna + ropa pół na pół + moczenie i pędzel?
Rękodzieło ... wszelakie rozpuszczalniki, pędzelek, szczotka druciana. Ja na koniec myje w Ludwiku i gorącej wodzie i szybko suszę ...
to tak na szybko z rańca....
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: flapjck1 »

Lozyska w zwrtonicy: nie moga byc zatarte, z wzerami, z rdza
Zwroc tez uwage czy nie sa rolki w biezni odcisniete,

Ogladasz i bierznie i poszczegolne rolki lozyska

Manszeta jest zla, to jakas uniwersalnai bedziesz mial klopot z jej zalozeniem tak zeby ci jej nie zerwalo w czasie jazdy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Arti »

ad 1 Może cieknąć z wybieraka jak pisze @hillman ale również może lecieć uszczelniaczem półosi. Wg. mojej teorii wydech go nagrzewa bardziej i guma prędzej sztywnieje przepuszczając olej ;)
ad 3 Na końcówce wieloklina jest taki rowek i w nim taki pierścień, on zapobiega samoistnemu wysunięciu się przegubu. Albo mocniej szarpniesz i przegub wyjdzie sam albo w rowek wieloklina wprowadzisz naostrzoną szprychę tak by "przydusić ten pierścień i przegub wyjdzie bez oporu. Tak na szybko w załączeniu rysunek :) Mam nadzieję, że o to Ci chodziło :)
ad 6 Tak można. Poza rozmiarem, który jest podany na uszczelniaczu, należy zwrócić uwagę również na kształt warg uszczelniających. Jest kilka różnych typów a zarazem oznaczeń. Obrazek
Załączniki
1.jpg
1.jpg (40.76 KiB) Przejrzano 362 razy
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Bochen »

Panowie,

bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Hillman jeżeli chodzi o uszczelniacz wybieraka to wymieniłem go chyba rok temu i tam jest sucho. Uszczelniacz półosi od strony kierowcy po wyjęciu całej półosi też jest suchy. Wybiję wobec tego prawą półoś i zobaczę jak ten drugi uszczelniacz wygląda.

Szczerze powiem że nie chciałem rozbierać wewnętrznego przegubu bo guma jest nienaruszona, nie było z nim problemów więc wychodzę z założenia nie ma sensu go ruszać. Arti, ten rowek o którym piszesz to metoda na rozebranie przegubu zewnętrznego czy wewnętrznego? Zależałoby mi na zdjęciu zewnętrznego z powodu wskazanego wyżej.

Flap - czy uważasz że powinienem kupić inną manszetę czy jednak możliwe jest założenie tej? Powiem szczerze że wolałbym ją założyć skoro już ją mam - jeżeli jest bardziej niż pewne że się rozwali to kupię, ale może jednak podejdzie? Ta na zdjęciu jest z englishcars. Dopiero po kupnie zauważyłem, że jest kolejna strona w zakładce "przeniesienie napędu" i że tam są inne rodzaje ;D
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Arti »

Akurat zewnętrznego nie rozbierałem :roll: ale zakładam, że będzie tak samo jak przy wewnętrznym.
I taki patent znalazłem też :) https://www.youtube.com/watch?v=27wCJI3bAvQ
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Bochen »

Z dobrych patentów jest jeszcze to: https://youtu.be/so9gMxzJH4k

Skoro i tak mam jakąś uniwersalną osłonę to mogę spróbować :D :D
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: flapjck1 »

Nie naciagniesz, do tego celu saminne manszety, z innego bardzo. Elastycznego materialu

Przegub zewnetrzny zdejmujesz mlotkiemjamrobie tak ze przykrecam luzno calamzwrotnce do polosi, biorempolos w reke,mtrzymajac ja piasta w dol wale mlotkiem 2 kg w zwrotnice, przy czym szukam punktu do uderzenia gdzie niczemu nie zaszkodze

Zwykle zlazi bez problemu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: flapjck1 »

A manszety tej co masz nie warto zakladac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: icemac »

ad1. możesz mieć wyciek z sprzęgła - patrz simering sprzęgła - zobacz czy nie wycieka Ci olej z obudowy sprzęgła - na dole jest "otwór spustowy"

co do manszety to masz chyba DRUM TYPE http://minispares.com/product/Classic/D ... DG233.aspx uniwersalna trochę inaczej wygląda.
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Bochen »

Więc postanowione - zamówię prawidłową manszetę. Chce ktoś tą? :D

Flap spróbuję Twojego patentu na przegub.

Mam jeszcze pytanie o te simmeringi łożysk: czy te z englishcars będą okej do mojego mini? Są po prostu dwa rodzaje - wewnętrzny i zewnętrzny.

http://www.englishcars.pl/produkt-Simer ... 9trzny/338
http://www.englishcars.pl/produkt-Simer ... 9trzny/339
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Arti »

No właśnie chyba wew. i zew. różnią się tymi wargami. A być może nie różnią się niczym bo średnice wew i zew tych uszczelniaczy muszą być te same :)Coś mi się kojarzy ze uszczelniacz wew. jest typu BO lub podobny z taką dodatkową osłonką wokół wargi.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2016, 13:17 przez Arti, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Bochen »

Spojrzałem jeszcze na minispares i tam są tylko dwa rodzaje - wewnętrzny i zewnętrzny z informacją że są "for all minis"
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: flapjck1 »

simmeringi jak chcesz wyjmowac lozyska to potrzebujesz kazdego rodzaju i zewnetrzne i wewnetrzne
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie i okolice

Post autor: Bochen »

jasna sprawa - chodziło mi tylko o te wargi, o których pisał Arti
ODPOWIEDZ