BOV- gwizdek-zawór upustowy

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Jacob

BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: Jacob »

Witam wszytkich serdecznie :smile:

Czy kiedykolwiek bawiliście się w poszukiwanie i montaż BOV- gwizdek-zawór upustowy do MIniaków najlepiej do Cooper S ?? jesli tak to gdzie najtaniej mozna je kupic i czy jest to uniwersalna czesc do wiekszosci modeli czy niestety trzeba dopierać do każdego modelu odpwiednia wersje.. ???
nikko

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: nikko »

mogę się mylić, ale o ile się orientuję BOV można montować w samochodach z turbiną, czyli coopery s wersja z kompresorem raczej odpada...
bent tech

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: bent tech »

Hehehehehe BOV w cooperku
kmiler

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: kmiler »

odpada tylko do aut z turbo...
Gotti

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: Gotti »

a nie prawda bo można... dr red devil będzie wiedział.
speedfight

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: speedfight »

zawór upustowy tzn "blow off" nadaje się to do kompresora? jest możliwość zamontowania ??
bo to ze do silnika z TURBO to ja wiem

Ciekawe jak by to działało :P skoro kompresor pompuje od poczatku w przeciwieństwie do turbo
noj

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: noj »

Co do zasady BOV w samochodach "niemodowanych" to bezsens, oszukuje przepływkę, powoduje przelewanie etc.. W wiekszosci przypadków samochód jezdzi gorzej. Oczywiscie +10koni respektu "na dzielni" robi swoje :).
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: bob.dsk »

Ponoc mozna to jakos zalozyc, Szukalem cos na ten temat ale ciezko.
gr1zly
Nowy
Nowy
Posty: 38
Rejestracja: 04 lip 2010, 17:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: gr1zly »

noj pisze:Co do zasady BOV w samochodach "niemodowanych" to bezsens, oszukuje przepływkę, powoduje przelewanie etc.. W wiekszosci przypadków samochód jezdzi gorzej. Oczywiscie +10koni respektu "na dzielni" robi swoje :).


Przelewa dlatego, że MAF sensor wariuje... ale przez przypadek znalazłem takie coś:

http://forgemotorsport.co.uk/content.as ... ct=FMDVMCS

jest to nakładka, która zakłada sie na DV miałem to w S3 ale w mini ciekawi mnie jak to trzeba założyć, odbiorę auto to zaglądne do silnika :)

http://www.hksusa.com/products/?id=3720&rsku=6685

Na stronie HKS do Mini 2008 można wybrać opcje Turbo i kompresor, nie znam jeszcze dobrze tematu ale chyba wszystkie S-ki mają kompresor (jesli się mylę to prosze poprawcie mnie)

Według mnie montaz BOV-a mija sie z celem w każdym aucie bo nie przynosi to żadnego efektu w STI spoko w Evo jest problem i to duży. Jeśli ktoś koniecznie chce mieć podobny dzwięk proponuje jakiś konkretny dolot :)
noj

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: noj »

gr1zly pisze:Przelewa dlatego, że MAF sensor wariuje... ale przez przypadek znalazłem takie coś:

http://forgemotorsport.co.uk/content.as ... ct=FMDVMCS

jest to nakładka, która zakłada sie na DV miałem to w S3 ale w mini ciekawi mnie jak to trzeba założyć, odbiorę auto to zaglądne do silnika :)

http://www.hksusa.com/products/?id=3720&rsku=6685

Na stronie HKS do Mini 2008 można wybrać opcje Turbo i kompresor, nie znam jeszcze dobrze tematu ale chyba wszystkie S-ki mają kompresor (jesli się mylę to prosze poprawcie mnie)

Według mnie montaz BOV-a mija sie z celem w każdym aucie bo nie przynosi to żadnego efektu w STI spoko w Evo jest problem i to duży. Jeśli ktoś koniecznie chce mieć podobny dzwięk proponuje jakiś konkretny dolot :)


Napisalem wyzej, ze przepływka jest oszukiwana.
W STi tez jest do bani.
Nie kazdy Cooper S ma kompresor.
BTW - pzdr gr1zly - swiat jak widac jest maly - Xbike :cool:
gr1zly
Nowy
Nowy
Posty: 38
Rejestracja: 04 lip 2010, 17:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: gr1zly »

jakoś mnie nie dziwi, że tu znajomych spotykam ;)

również pozdrawiam :)
gr1zly
Nowy
Nowy
Posty: 38
Rejestracja: 04 lip 2010, 17:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: gr1zly »

Witek pisze:R56 jest z turbo... czyli od 2007.

W.


Nie ogarniam tego do końca, czyli Cooper S 2010 184Hp jest z turbo czy kompresorem? Bo już się pogubiłem...
gr1zly
Nowy
Nowy
Posty: 38
Rejestracja: 04 lip 2010, 17:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: gr1zly »

Witek pisze:Z Turbo.

Raczej jest nierealne, aby Mini powróciło do kompresora... chyba, że zniosą te głupie normy emisji spalin ;-)

W.


hmm... a ja byłem święcie przekonany że sprzedawca mówił kompresor...
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: pididi »

Turbo turbo - silnik "Prince" tam siedzi ;)
gr1zly
Nowy
Nowy
Posty: 38
Rejestracja: 04 lip 2010, 17:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: BOV- gwizdek-zawór upustowy

Post autor: gr1zly »

dobrze, że przynajmniej mam już jasność co i jak :)

czy dilerzy mini sprzedaja pakiety podnoszące moc JCW? zeby nie stracić gwarancji?
ODPOWIEDZ