Schemat elektryczny

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Remik8801
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 27 lut 2017, 14:15
Posiadane auto: Austin Mini 1989
Lokalizacja: Bydgoszcz

Schemat elektryczny

Post autor: Remik8801 »

Witam wszystkich mam taki problem Mini po odpaleniu lanie chodzi gdy się rozgrzaniu próba kolejnego odpalenia jest już ciężka albo w ogóle nie można odpalić świece robią się czarne. :(
Zakupiłem nowa cewkę i zapłon 59d i mam kolejny problem bo nie pamiętam podłączenia kabli . Czy ktoś prześlę może zdjęcie ablo schemat jak to prawidłowo podłączyć.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Schemat elektryczny

Post autor: markfive »

W tym temacie opisałem połączenie kabli wysokiego napięcia
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?t ... 22#p123622, jest tam też ilustracja.

Jeżeli chodzi o stronę niskiego napięcia to cewka : plus przewód biały z różowym paskiem, minus biały z czarnym
aparat: biały z czarnym połączony z wychodzącym z wiązki o takim samym kolorze.
Przewód sygnałowy obrotomierza ( o ile jest zamontowany) połączony z zaciskiem minus cewki.
Remik8801
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 27 lut 2017, 14:15
Posiadane auto: Austin Mini 1989
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Schemat elektryczny

Post autor: Remik8801 »

Z aparatu zapłonowego d59 wychodzą 2 kable czerwony i czarny. A i mam pytanie jeszcze co do startera bo nie wiem jaki kabel przychodzi na tą małą wsówke ?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Schemat elektryczny

Post autor: flapjck1 »

bo masz aparat z wkładką elektronik, jak kupiłeś nowy to powinieneś dostać schemat podłączenia w paczce
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Schemat elektryczny

Post autor: markfive »

Remik8801 pisze:Z aparatu zapłonowego d59 wychodzą 2 kable czerwony i czarny. A i mam pytanie jeszcze co do startera bo nie wiem jaki kabel przychodzi na tą małą wsówke ?
Aparat 59D4 z modułem bezstykowym. Dwa przewody - czarny do cewki na minus (czyli łączysz go z wychodzącym z wiązki biało czarnym, tak jak w przypadku klasycznego aparatu stykowego). Czerwony to plus połączony z zaciskiem plus na cewce.
Ale, BARDZO WAŻNA UWAGA. Zmierz oporność uzwojenia pierwotnego cewki z jaką ma współpracować ten aparat. Cewka powinna mieć oporność powyżej 3,5 ohm. Podłączając cewkę o niższej oporności uszkodzisz bezpowrotnie moduł aparatu.
TO NIE WSZYSTKO, moduł w aparacie i cewka o oporności powyżej 3,5 ohm musi być zasilana pełnym napięciem 12 V. W związku z tym należy odłączyć zasilający dotychczas cewkę przewód oporowy ( biały z różowym paskiem) i zastąpić go nowym zwykłym przewodem instalacyjnym ( powinien być koloru białego w zgodzie z fabrycznym oznaczeniem przewodów), na odcinku od skrzynki bezpieczników do cewki.

Jeżeli chodzi o rozrusznik to przewód z szeroką wsuwką ma kolor czerwony a dodatkowy na małą wsuwkę jest w tym przypadku zbędny. W oryginale ma on za zadanie doprowadzić do cewki prąd z pominięciem przewodu oporowego tylko w chwili rozruchu. W układzie z modułem ten obwód jest zbędny.

Poniżej ilustracja- aparat 59D4 z modułem bezstykowym
Załączniki
59d4 E.jpg
59d4 E.jpg (86.69 KiB) Przejrzano 296 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Schemat elektryczny

Post autor: markfive »

Tu masz ilustrację w jaki sposób zmierzyć oporność uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej.
Załączniki
7682.jpg
7682.jpg (103.56 KiB) Przejrzano 251 razy
ODPOWIEDZ