ze co? zmiana przedniego zawieszenia jest konieczna przy każdym SWAPie, a co do tyłu to już sprawa indywidualna. Ja w dalszym ciągu nie widzę sensu ładowania tam belki. Przyspoży ci to kosztów i roboty. Za kase jaką poświęcisz na przeróbkę budy i dopasowanie belki będziesz mógł sobie kupić naprawdę niezły, regulowany zestaw torowy. Posprawadzaj sobie minisport.com i podobne sklepy, możesz tam również poczytać artykuły pisane przez ludzi, którzy się naprawdę na tym znają. Warto.Mini Gti 1300 pisze:PROCU jeśli nie chcesz zmieniac zawieszenia to możesz wstawic vtec-a z hondy civic
Mini Gti z silnikiem japońca
Moderator: flapjck1
- Wojtello
- Wiarus
- Posty: 533
- Rejestracja: 04 sty 2005, 21:36
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2524
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
ja jestem zdania ze jesli swap to tylko na miniakowskim zawiasie
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
Mini Gti 1300 pisze:PROCU jeśli nie chcesz zmieniac zawieszenia to możesz wstawic vtec-a z hondy civic
Pytanie jaki dokładnie silnik i dlaczego akurat taki a nie jeszcze coś innego?
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
PROCu pisze:
Pytanie jaki dokładnie silnik i dlaczego akurat taki a nie jeszcze coś innego?
Jeśli wybierać v-tec z civica to 1,6 lub 1,8 A-seria lub 1,6 vti .
Dlaczego ? - MOC !!!, mało pali , często swapowany do mini, ma skrzynię po prawej stronie i wchodzi ładnie pod serwo w mini
Minusy - drogi w zakupie , drogie części , raczej mocno katowane

- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2524
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
V-tec może i jest drogi w zakupie ale nie zgodze się co do części, wcale nie są take drogie a silniki są dość wytrzymałe więc spoko
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
Kupowanie zamieników do silnika sportowego to raczej nie ta droga. Częsci do vtec-a w serwisie to kosmos! Są dwa razy większe jak do silnika bez vtec.
Często awaryjny jest aparat zapł. W ASO cena prawie jak za silnik a w używanych trudno dostać i też b.drogi. Podobnie ze skrzynią biegów.
Co do wytrzymałości to fakt,że jest ona bardzo wysoka, rozwiązania z silników sportowych bardzo ją podnoszą , materiały też super. Lecz w silniku 10-15 letnim ,gdy średnia obr/min wynosi 5-6 tyś, zużycie musi się pokazać. (np.panewki)
Często awaryjny jest aparat zapł. W ASO cena prawie jak za silnik a w używanych trudno dostać i też b.drogi. Podobnie ze skrzynią biegów.
Co do wytrzymałości to fakt,że jest ona bardzo wysoka, rozwiązania z silników sportowych bardzo ją podnoszą , materiały też super. Lecz w silniku 10-15 letnim ,gdy średnia obr/min wynosi 5-6 tyś, zużycie musi się pokazać. (np.panewki)
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
taaa tylko ze bardzo czesto kupujesz po prostu panewki ktore na caly silnik kosztuja 200 pln i nie musisz nawet walu szlifowac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
Ja zawsze radze, aby przy kupnie hondy i wymianie paska , wymienić panewki. Warto poszukać dobrych z firm tunerskich.
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
Do swojego Łobuza szukam raczej czegoś około 1,3 wydaje mi się że jest to rozsądna pojemność.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
a może 1,3 miniakowy ?
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
aktualnie mam 1.3 (pochodzi chyba z metro http://picasaweb.google.pl/procuZL600/M ... 0676339218 ) - z tym że jego stan jest jeszcze zagadką i będzie wymagał pewnych inwestycji.
Silnik ten też jest przeszczepiony a wykonanie tego nie było moim zdaniem udane.
Podsumowując.
- Zakładam że aktualny silnik jest do remontu,
- Komora silnika wymaga remontu również - estetyka wykonania jest równie ważna co sam silnik
Czyli teoretycznie pracy jest równie dużo co z wymianą silnika.
Silnik ten też jest przeszczepiony a wykonanie tego nie było moim zdaniem udane.
Podsumowując.
- Zakładam że aktualny silnik jest do remontu,
- Komora silnika wymaga remontu również - estetyka wykonania jest równie ważna co sam silnik
Czyli teoretycznie pracy jest równie dużo co z wymianą silnika.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
W temacie zmiany silnika wiele zależy od kasy i tego co sam możesz zrobić. Jeśli będziesz szukał silnika to raczej staraj sie dostać całe auto (rozbite, anglika,albo jakies tanie) Będziesz miał pewność,że nic Ci nie zabraknie.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1443
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mini Gti z silnikiem japońca
W praktyce to zupełnie inaczej wygladaPROCu pisze:Podsumowując.
- Zakładam że aktualny silnik jest do remontu,
- Komora silnika wymaga remontu również - estetyka wykonania jest równie ważna co sam silnik
Czyli teoretycznie pracy jest równie dużo co z wymianą silnika.

Re: Mini Gti z silnikiem japońca
Panowie co za herezje dotyczące VTECa... (tak VTEC, nie v-tec itp.), części nie są drogie, tak samo jak i silniki... jak nie chcecie kupowac "zalatowanych" to polecam import z japoni, dużo ludzi w PL juz sie tym zajmuje, moim zdaniem, jak ma byc to oszczędny ale mocny silnik to D15B (3-fazowy VTEC, do 3k/rpm pali naprawde malutko, da rade zejść w trasie grubo poniżej 5 litrów), jak trochę mocniejszy to D16Z6/D16Y8, z B serii to B18C4, tani i łatwo dostepny albo po bandzie B18C6. B16A2 też będzie dobrym wyborem. Dużo ludzi ściąga orginalne części z ASO ze stanów gdzie są o ponad 30% tańsze, niektóre nawet 2-krotnie, dużo japońskich zamienników dobrej jakości ma intercars... ja może VTECa nie mam tylko zwykłe D13B2 na gaźniku, ale mu nie żałuje a ma ponad 210k przelatane i jeździ na syntetyku, którego wcale nie łyka.